Sztabowiczow czesto-gesto korzystajacych z internetu naklaniam do zapoznania sie z nastepujacym linkiem: www.kingsofchaos.com .
Pod owym adresem znajduje sie typowa gra MMO pod tym wlasnie tytulem. Mamy mozliwosc objecia dowodztwa nad armiami krasnoludow, elfow, ogrow i rzecz jasna ludzi, nieco rozniacych sie pomiedzy soba. Coz, moze slowo "armia" na samym poczatku jest zdecydowanie na wyrost - na starcie dysponujemy bowiem wylacznie jednym zolnierzem. Duza czesc zabawy polega bowiem na pozyskiwaniu kolejnych wojakow, poprzez klikanie na odpowiedni unikalny link. Zeby jednak nie bylo za latwo, z danego adresu IP mozna to uczynic wylacznie raz na 24 godziny.
Gra polega przede wszystkim na gromadzeniu funduszy, tak droga podatkow jak i przede wszystkim podbojow, oraz ich szybkim inwestowaniu. Zasady sa banalnie proste, aczkolwiek w niczym nie psuje to radosci z rozgrywki, wrecz przeciwnie!
Jesli ktos z Was da sie uwiesc owej grze a bedzie mial jakies pytania, nie krepujcie sie! Zainteresowanym sluze takze malym "tipsem" odnosnie "werbunku"...
I na koniec maly bonus dla najszybszego - otoz gotow jestem oddac swe konto, nad ktorym pracowalem przez ostatnie poltora miesiaca!
Coz, obecnie gra jest aktualizowana i czesc implementowana jest dosc spora ilosc zmian. Niemniej jednak sadze, ze kilka rzeczy sie nie zmieni.
Na samym poczatku trzeba dokonac dosc istotnego wyboru, a mianowicie preferowana rase. Kazda z nich ma nieco inne predyspozycje i tak ogry maja 25% bonusu do skutecznosci w ataku, krasnoludy taki sam bonus w obronie, elfy w dzialaniach szpiegowskich zas ludzie uzyskuja odpowiednio wiekszy dochod z podatkow. Kiedy juz sie zdecydujesz, musisz kliknac pole rejestracji( "join costam") i przebic sie przez nia - odrobinke znajomosci lenglidzu doradzana, jak bedziesz mial problem, pomoge krok po kroku.
Gdy juz zalozysz konto i zalogujesz sie na nie, znajdziesz sie na "stronie glownej" swej armii zawierajacej glowne informacje - stan liczbowy wojsk( ilosc ogolna zolnierzy, liczba wytrenowanych zolnierzy, najemnicy, szpiedzy, wartownicy), stan Twego skarbca, dochod na ture a takze liczbe tur do spozytkowania, rodzaj fortyfikacji obronnych jak i technologii ofensywnych, poziom dzialan wywiadowczych a takze ilosc "mechanicznie" werbowanych zolnierzy na dobe. Ponizej znajda sie takze tak istotne pola jak ogolna sila ofensywna, defensywna, wywiadowcza i wartownicza oraz Twoj unikalny link werbowniczy.
Kolejne "rubryczki" w menu pozwalaja zapoznac sie bardziej szczegolowo z poszczegolnymi rodzajami sil Twej armii - w "armory" bedziesz mogl dokonywac zakupow sprzetu, a jest to kluczowa droga usprawniania armii, w "Training" bedziesz mogl specjalizowac swych zolnierzy a takze dokonywac werbunku itp. Ostatnio znacznie tez wzrosla rola "Intelligence" - wywiadu - pozwalajacego uzyskac informacje o wrazych silach, dokonywac sabotazy a takze bronic sie przed penetracja innych graczy.
Wazne informacje na poczatek:
- 1 tura przypada na pol godziny - na dobe przypada wiec 48 tur
- dochod z 1 zolnierza na ture wynosi 28 zlociszy( wyjatek stanowia ludzie - tu jeden zolnierz daje 35 tychze). UWAGA: Szpiedzy, najemnicy oraz wartownicy nie przynosza zadnego dochodu!
- (nie)stety ataki odbywaja sie w czasie rzeczywistym - jesli potencjalny napastnik jest silniejszy od Ciebie i polakomi sie na Twe zloto, nie ma mozliwosci uniemozliwienia mu tego.
- inwestycje w zaden sposob nie moga zostac odebrane w trakcie ataku. Jedynie sabotaz przynosi efekt w postaci utraty sprzetu, aczkolwiek dokonujacy go takze nie uzyskuje go. Jedynym efektem jest oslabienie gracza.
- ilosc zagrabionego zlota jest wprost proporcjonalna do wyniku starcia - przygniatajace zwyciestwo oznacza ogromne zyski. Ilosc zagrabionego zlota nie moze jednak byc wieksza od zasobow napadnietego w chwili ataku.
- nagroda za udana obrone jest wylacznie brak strat finansowych
- w ciagu doby mozna dokonac maksymalnie 5 atakow na jednego gracza. Jest to jednak bardzo niemile widziane, standardowo poprzestaje sie na dwoch...
- 1 tura przypada na pol godziny - na dobe przypada wiec 48 tur
Tak czytam czytam, aż wyczytałem to powyżej! Toż to samobójstwo.:) A nie wierzyłem, gdy Klemens mówił o wstawaniu w środku nocy, aby nie stracić tury.;)
ja powiem tyle, jako, że grałem w tą gre od wrzesnia 2003 do lipca 2006 (z niewielkimi przerwami).
Ta gra jest mierna, podstawą jest naklikanie jak najwiekszej armii za pomocą róznych programów do klikania (nie jest to nielegalne, poniewaz polega to na tym, ze ty klikasz komuś wojaka a on w zamian za to klika tobie). ta gra naprawde pochłania czas.
istnieje tez klan zrzeszający Polaków od lutego 2004 grających w tego pochłaniacza czasu.
Nazywa się Polanie.
co do wypowiedzi klemensa mam pare zastrzeżen: ze szpiegów (spies) i wartowników (sentries) dostajesz normalnie kase, 50% tego co za "normalnego" wojaka, jedynie za najemników nie dostaje sie złota.
gra obecnie straciła bardzo duzo, poniewaz za pomocą jednego ataku mozna pozbawic kogos nawet całej broni. Maksymalnie 1 sabotazem przy pomocy 20 szpiegów mozna skrasc nawet 600 sztuk broni najdrozszego typu, co w praktyce jest równe nawet tygodniowi gry! A podkresle ze takich ataków mozna zrobic 11! Z czego p-o skutecznosci wynosi 50% więc 5*600= 3000.
Obecnie Polanie skupili sie na sabowaniu, kilku z nich ma czołowe statystyki w szpiegostwie, więc niszczą co popadnie.
W kazdej erze Polanie byli w czołówce, przynajmniej 2 graczy było w top100 (w grę gra ponad 50.000 ludzi), a reszta oscylowała w top1000 . W czasach swietnosci klan Polan liczył 1000 osób, obecnie to jedynie grupa zagorzałych zawodników. Oczywiscie nie tylko grających w KOC (kings of chaos) ale tez Red Dragon PL, Hattrick czy Ogame.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum