Wysłany: Czw Lut 17, 2011 9:52 pm Program do tworzenia gier strategicznych
Istnieje coś takiego jak RPG Maker (program do tworzenia gier rpg). Chciałbym zapytac czy istnieje coś takiego, tylko do tworzenia gier strategicznych (territory conrol podobna do europy universalis).
Pomógł: 21 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 1693 Skąd: Kraków
Wysłany: Pią Lut 18, 2011 10:00 pm
Zdecydowanie istnieje... nazywa się C++ Builder Możesz poznać też resztę rodziny, Delphi Builder, Visual Basic itd. itp.
Tak, da się zauważyć iż wymieniam tu właśnie nazwy kompilatorów C++ i Delphi ponieważ to w nich się powinno gry pisać
Jeżeli chodzi o RPG Makera - cóż, jest dobry do stworzenia prostej gry, ale i tam trzeba umiejętności pisania skryptów żeby gra była na jakimś, chociażby najniższym poziomie.
Ewentualnie możesz spróbować którymś Game Makerem, ale ostrzegam wyniki nie będą zadowalające.
To są programy do tworzenia prostych, niczym nie wyróżniających się gierek na 5 minut. Zero wysiłku = zero efektów. Dlatego gry się programuje, a nie tworzy.
Pomógł: 21 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 1693 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Cze 05, 2011 2:09 am
GoldenGecko, przemyśl swoją wypowiedź zanim ją opublikujesz i wprowadzisz ludzi w błąd. To co sprzedaje ten człowiek to nic innego jak silniki do gier, a przynajmniej część z nich. Część bowiem nie jest silnikami tylko programami do "tworzenia" gier.
Jak już pisałem, zrobisz z ich pomocą coś co każdy z obrzydzeniem wyrzuci po 5 minutach z dysku.
Reszta zaś (poza tymi kilkoma programami) to są zwykłe silniki gier. Ale mając silnik gry nie stworzysz - możesz ją co najwyżej napisać, mając silnik masz podstawę do napisania gry w jego oparciu (dlatego się mówi że gra jest na jakimś silniku np. na silniku Unreal Engine). Z pomocą silnika wprowadzamy podstawy - system gry, system fizyki, zasady, skrypty, świat. Ale żeby to wszystko zrobić trzeba być bardzo dobrym programistą bo to wszystko trzeba napisać... nie "stworzyć"
A sprzedawca z Allegro powinien dostać zakaz prowadzenia aukcji. Wszystkie silniki jakie zaproponował za pieniądze są dostępne za darmo w sieci. Skąd o tym wiem?
Otóż silniki do gier dzielimy na dwie kategorie - te darmowe i te płatne. W wypadku tych płatnych, kwota za użytkowanie silnika to liczba przynajmniej czterocyfrowa.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Sty 2006 Posty: 179 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Cze 05, 2011 1:33 pm
Odpowiedź brzmi: VASSAL. Trzeba tylko pamiętać, że to "silnik" dedykowany przede wszystkim do dla gier wieloosobowych. Na uwagę zasługuje liczba i różnorodność dostępnych modułów.
Pomógł: 21 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 1693 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Cze 06, 2011 1:39 am
Wracamy jednak do punktu wyjścia. Vassal jest sprytnym połączeniem programów a'la RPG Game Maker i zwykłych silników do gier. Jest oparty na Javie więc gry, które stworzymy będą również oparte na Javie tyle, że... no właśnie jak już mówiłem wracamy do punktu wyjścia. Program nakłada nam ograniczenia. Co prawda modułów jest dużo i możliwości rozszerzenia projektu też są nie małe ale ograniczenia nie znikają, jeżeli nie umiemy programować, nie znamy języka to nie stworzymy nic godnego uwagi, zaś jeżeli będziemy chcieli zrobić coś nowego to nic nie trzyma nas by dopisać nowy moduł w Javie, tyle że odpowiedzmy sobie wtedy na pytanie: czy nie lepiej się już w owym momencie wziąć konkretnie za swoją wiedzę i przejść na zwykły silnik do gier, taki jak np jMonkey Engine?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum