Gram już od dawna w tą grę ale nadal nie jestem pewien kilku rzeczy:
-Na co idą dokładnie pieniądze przeznaczone na wojsko? Domyślam się że na przyspieszanie produkcji statków, budowli itp przydzielonych do kategorii "wojsko" ale czy tylko na to?
-czy to prawda że rewolucja zmieniająca ustrój zeruje biurokrację?
-zawsze miałem na statkach po kilka rodzajów dział i nie jestem pewien od dawna jednej rzeczy - czy broń neutronowa niszczy pociski, bo nie powinna a czy to robi to nie wiem
-gdy chcę kierować rozwój planety pod kątem wytwarzania jak największych ilości pieniędzy żeby utrzymywać perły imperium to jak myślicie w jakim kierunku najlepiej ją rozwijać - bo póki co zauważyłem że planety wydobywcze rozwijają się błyskawicznie i generują dużo pieniędzy na obrocie lokalnym surowców.
-no i to bardzo ważne: czy ilość nadmiarowych surowców, żywności ma wpływa na ilość zarabianych pieniędzy poprzez umowy handlowe z innymi imperiami?
-co DOKŁADNIE robi porozumienie "otwarte granice: handel"
Z góry dziękuję za odpowiedź, jeśli ktoś nie zna odpowiedzi na wszystkie pytania niech powie co wie , bardzo proszę o pomoc.
-Na co idą dokładnie pieniądze przeznaczone na wojsko? Domyślam się że na przyspieszanie produkcji statków, budowli itp przydzielonych do kategorii "wojsko" ale czy tylko na to?
Jeszcze chyba utrzymanie. Szpiedzy, z tego co pamiętam, mają własną kategorię.
Cytat:
-gdy chcę kierować rozwój planety pod kątem wytwarzania jak największych ilości pieniędzy żeby utrzymywać perły imperium to jak myślicie w jakim kierunku najlepiej ją rozwijać - bo póki co zauważyłem że planety wydobywcze rozwijają się błyskawicznie i generują dużo pieniędzy na obrocie lokalnym surowców.
Z tego co wiem jedynym budynkiem wytwarzającym kasę są centra rozrywkowe. Ale najwięcej to raczej płacą mieszkańcy z podatków, więc liczy się jedynie ludność.
A tak w skrócie to o co chodzi z tą kasą? Jeśli 5 tur to długi czas na budowę statku/budynku (bo średnio raczej 2-3) - trzeba by zwiększyć wydatki o 20% (a zapewne więcej, bo industry już zużyte), więc raczej mieszanie w dochodach jest bezcelowe.
-zawsze miałem na statkach po kilka rodzajów dział i nie jestem pewien od dawna jednej rzeczy - czy broń neutronowa niszczy pociski, bo nie powinna a czy to robi to nie wiem
Każda broń ognia bezposredniego niszczy pociski a czy nie powinna tego nie wiem.
Cytat:
-no i to bardzo ważne: czy ilość nadmiarowych surowców, żywności ma wpływa na ilość zarabianych pieniędzy poprzez umowy handlowe z innymi imperiami?
Nie.Nadmiar surowców jest rozdzielany między planety które mają braki- najpierw w systemie pózniej w innych systemach planetarnych.Nadmiar np :wydobycia ma wpływ na dochód z podatów.
Cytat:
co DOKŁADNIE robi porozumienie "otwarte granice: handel"
Ziększa dochód z umów handlowych o 30%.Mechanizm tych umów (zresztą podobnie jak i naukowych) nie jest dokładnie wytłumaczony ale mniej więcej chodzi o to że jak masz z gościem taką umowę to ty dajesz dajmy na to 5% skarbca on daje 5% skarbca i to dzielone jest przez 2,mnożone przez jakiś współczynnik i z powrotem oddawane do dwóch imperiów po równo.
Cytat:
gdy chcę kierować rozwój planety pod kątem wytwarzania jak największych ilości pieniędzy żeby utrzymywać perły imperium to jak myślicie w jakim kierunku najlepiej ją rozwijać - bo póki co zauważyłem że planety wydobywcze rozwijają się błyskawicznie i generują dużo pieniędzy na obrocie lokalnym surowców.
No nie wiem -mi się wydaje że największa kasa jest z rolnictwa szczególnie na planetach very diverse.Tak jak ktos napisał że dobra kasa jest z rekreacji ale to chyba nieprawda bo jest w grze bug który powoduje że nie wiadomo ile kasy produkuje Recreation DEA.Oczywiście wielkość kasy wzrasta wraz z obecnością/wydajnością portu kosmicznego w danym regionie.[/i][/scroll]
Bardzo dziękuję za odpowiedzi, ale a propo wypowiedzi Inqistora:
Pieniądze przeznaczane na wojsko raczej nie idą na utrzymanie bo jeśli nie przeznaczasz nic na ten sektor a masz olbrzymią armię nic nie dzieje się z twoją armią. Pieniądze na utrzymanie muszą być wyliczane oddzielnie i wrzucane do wydatków.
Zaś jeśli chodzi o porty kosmiczne to zyski przez nie generowane są niczym w porównaniu z dochodem generowanym z opodatkowania obrotu lokalnego (w grze istnieje chyba tylko ten typ podatków bo jeśli pomnożyć obrót lokalny na planecie przez łączny procent opodatkowania wychodzi wartość zbliżona do podanego przychodu z podatków). Pieniądze pochodzące z przeciętnej planety wydobywczej wynoszą ponad 25-krotność przychodu z handlu (czyli mn. z portów kosmicznych).
No i w ostatnim czasie zrodziło się kilka kolejnych pytań:
-jeśli planeta ma olbrzymie oszczędności (bil. otwarcia) to czy te pieniądze tylko leżą czy czym bogatsza planeta tym lepiej - pytam się bo planety wydobywcze zawsze mają kolosalne oszczędności bo na nic te pieniądze nie idą - od czasu do czasu tylko jakiś budynek planetarny, troszkę na infrastrukturę. Jedyne co na razie zaobserwowałem w przypadku bogatych planet to to, że w wydatkach pojawiają się dotacje i to całkiem spore ale było nie było planeta nadal zarabia i ma coraz więcej pieniędzy.
-nigdy się nie bawiłem handlem zbytnio i dlatego mam pytanie: czy na dłuższą metę daje zyski mogące konkurować z innymi źródłami dochodów?
-ostatnio dowiedziałem się że zanieczyszczenia środowiska zmniejszają produktywność kompleksów (wszystkich). Czy jeśli mam rasę z najniższym parametrem środowiska, dana planeta jest czysto przemysłowa i buduję na niej najnowsze konstrukcje chroniące środowisko to czy wtedy zanieczyszczenia mają jakiś większy wpływ na przemysł tej planety, bo zastanawiam się czy nie inwestować w środowisko/tolerancję przy tworzeniu rasy?
"A tak w skrócie to o co chodzi z tą kasą? Jeśli 5 tur to długi czas na budowę statku/budynku (bo średnio raczej 2-3) - trzeba by zwiększyć wydatki o 20% (a zapewne więcej, bo industry już zużyte), więc raczej mieszanie w dochodach jest bezcelowe."
W MOO3 w poaczątkach gry nie ma sensu wpłacać pieniędzy przekraczających dochody bo: korzyści z tego nie będą wielkie - łatwo przegrać przemysł, planeta traci wtedy swoje pieniądze (a na początku ma małe oszczędności) i jeśli jej budżet osiągnie zero wtedy pobiera pożyczkę z skarbu państwa i pojawia się to w dziale finanse->zadłużenie.
W dalszych etapach gry pojawiają się nowe technologie, które zmniejszają przegrzanie przemysłu i tym samym inwestowanie większych pieniędzy staje się opłacalne oraz planety po długim czasie swojego istnienia z reguły mają spore oszczędności (bilans otw.), więc nic im się nie stanie jeśli trochę go stracą. Poza tym posiada się wtedy sporo planet i z reguły ma się jedynie kilka planet przemysłowych, które jedzą poważniejsze pieniądze. W takiej sytuacji owe planety mają największe znaczenie, więc można przekraczać śmiało dochody bo taka planeta może być utrzymywana przez inne planety - wydobywcze i rolnicze (takei planety zarabiają gigantyczne pieniądze, więc utrzymanie dodatkowo planety przemysłowej niekoniecznie musi stanowić problem).
Co do pierwszego tematu:pieniadze na utrzymanie armii i floty idą z budżetu a to co kryje się pod suwakiem idzie do automatycznego rozdzielania kasy przez AI -masz tam napisane odpowiednio do 15% i tak po kolei.Jak wyłączysz na danej planecie planowanie AI to sam możesz ustalić ile ma iść kasy do MBQ ale wtedy takie planety mogą nie dostać grantów z budżetu.
Co do portów kosicznych to wydaje mi sie że dobrze rozwinięte planety (a przecież nie wszystkie są nastawione na wydobycie i rolnictwo) osiągaja z portów kosmicznych nawet do 20 % ogólnego dochodu - chyba nie jest to suma do pogardzenia.
3 pytanko-wszystko zależy czy ustawisz Gift to Empire bo jak nie to kasa będzie sie kisić na planecie.Z drugiej strony ja zawsze wyłączam to na wszystkich planetach i wtedy szybciej sie one rozwijają.Jeśli planeta ma duży wskaźnik rozwoju (ta obręcz na wizerunku planety) to dostaje coraz mniejsze dotacje aż do momentu kiedy kasa Grants to Planets idzie tylko na najmniej rozwinięte.
Ad 4:Kasa na znieczyszcenia odejmowana jest od dochodu planety a w póxniejszym etapie nie są to takie małe pieniążki.Dlatego warto nieraz umieścić w kolejce Planetary od razu Decomposition Center i inne zmiejszające zanieczyszcenia ulepszenia.Zdolności rasy pod tym kątem redukują tą własnie kwotę nawet o 40% (no i jeszce kasę która idzie na terraforming).
Z kasą przenaczaną na Military Budżet jest tak jak ze wszystkim jak masz z 10-20 planet to można się pobawić w ręczne ustawianie ale jak masz 100 to już jest ciężko bo nigdy nie dopilnujesz tego czy na jekieś planecie kasa sie nie marnuje.Wtedy lepiej posługiwac sie za pomocą tego suwaka.No ico z tego że w 20 planetach statki będą się budować 2-3 tury i wzrost tej kasy nic nie da.Liczy się jaki będzie miała na resztę.
Wszystko to zalezy od tego ile masz czasu na gierkę bo jak mało to Ai musi cię wyręczyć(i jak lubisz bitwy kosmiczne) a jak lubisz się grzebać to sobie wyłącz Planet Econ AI na każdej planecie i sobie steruj ręcznie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum