gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
Medieval 2
Autor Wiadomość
IceMan 
Szeregowy


Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 15
Wysłany: Sro Gru 19, 2007 5:14 pm   Medieval 2

Witam chcialbym sie poradzic doswiadczonych graczy odnosnie gry medieval 2 totwal war. Niedawno kupilem gre i myslalem wszystko bedzie latwe przyjemne ale gdy wlaczylem jakos nic mi nie chcialo wychodzic siedze nad ta gra po 3h i nic ;/ lama ze mnie jak diabli. Gralem kampanie anglikami przejalem wioski reberiantow i zbieralem sily na szkotow ale mam strasznie maly przyrost gotowki a buduje ciagle rzeczy ktore powinny mi dostarczac florenow a dochody mi sie jakos nie zwiekszaja fakt ze buduje armie ale po wybudowaniu kilkunastu pol portow targow itp powinnienem miec wieksze dochody a tu na ture mam jakies 1000 florenow wiec to dla mnie troche malo wiec pytam sie was jak najlepiej rozwijac ekonomie a i jeszcze odnosnie bitew tez jakos mi slabo idzie a nie jestem totalnie zielony w strategiach wiec sie strasznie dziwilem jak komputer na normalu siekal mnie jak chcial :/ wiec prosze odpiszcie:D
 
   
Poziom: 2 HP   0%   0/30
   MP   100%   14/14
   EXP   62%   5/8
Hunter 
Porucznik


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 1693
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Gru 19, 2007 5:34 pm   

Osobiście w drugą część gry nie grałem, aczkolwiek polecam zapoznanie się z tym:

http://www.sztab.com/pora...l-War,1868.html

W dalszej części poradnika są porady dotyczące handlu, przemysłu, podatków itp...
Wydaje mi się, że może to okazać się pomocne ;)
 
 
   
Poziom: 34 HP   2%   64/3226
   MP   100%   1540/1540
   EXP   65%   81/124
IceMan 
Szeregowy


Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 15
Wysłany: Sro Gru 19, 2007 6:35 pm   

a tak nawiasem co ci sie nie podoba? :p a i apropo ktos wie jakie trzeba patche sciagnac bo kurde inteligencja botow jest masakryczna szukalem na necie i znalazlem patche 1.1, 1.2, 1.3 i trzeba sciagac wszystkie czy mozna tylko najnowszego 1.3??
 
   
Poziom: 2 HP   0%   0/30
   MP   100%   14/14
   EXP   62%   5/8
Hunter 
Porucznik


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 1693
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Gru 19, 2007 6:48 pm   

IceMan napisał/a:
a tak nawiasem co ci sie nie podoba?


Chodzi Ci o to co mi nie spasowało w grze :) ?

Patche? sprecyzuj o co chodzi :D
 
 
   
Poziom: 34 HP   2%   64/3226
   MP   100%   1540/1540
   EXP   65%   81/124
IceMan 
Szeregowy


Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 15
Wysłany: Sro Gru 19, 2007 6:51 pm   

no tak co ci sie w grze nie podoba. Nie wiesz co to sa patche:P chodzi mi o latki ktore by poprawialy bledy w grze np inteligencje botow i pare bledow w grze ktore rzucaja sie niemilosiernie w oczy
 
   
Poziom: 2 HP   0%   0/30
   MP   100%   14/14
   EXP   62%   5/8
Hunter 
Porucznik


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 1693
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Gru 19, 2007 7:39 pm   

IceMan napisał/a:
Nie wiesz co to sa patche


Nie o to mi chodziło, miałem na myśli sprecyzowanie zdania bo dziwnie to napisałeś - nie mogłem zrozumieć sensu.

IceMan napisał/a:
co ci sie w grze nie podoba


Heh, tutaj również mnie źle zrozumiałeś - uważam grę za bardzo dobrą i chętnie bym w nią zagrał jednak niestety to nie na mój sprzęt ;)
 
 
   
Poziom: 34 HP   2%   64/3226
   MP   100%   1540/1540
   EXP   65%   81/124
gary_joiner 
Porucznik
Zły Porucznik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 215
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro Gru 19, 2007 9:38 pm   

Gra byłaby świetna gdyby nie tragiczne SI podczas bitew, komputer gra słabo (niezależnie od poziomu trudności) często tragicznie słabo ( szczególnie kiedy prowadzi oblężenia), zupełnie nie jest w stanie odpowiednio reagować na poczynania gracza i na dobrą sprawę nie jest nawet w stanie skoordynować działań własnych jednostek.

Co do ekonomii to też kluczem jest nieprzekraczanie limitu armii (szczególnie najemników)... Doskonałym źródłem "dodatkowego" dochodu jest łupienie wrogich miast. Szczególnie dochodowe jest wielokrotne łupienie i wyprzedanie wszystkich znajdujących się w mieście budynków - dość wredna strategia, ale skuteczna.

Pacze trzeba ściągnąć wszystkie z tego co pamiętam.
 
   
Poziom: 13 HP   0%   0/370
   MP   100%   176/176
   EXP   70%   21/30
Hunter 
Porucznik


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 1693
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw Gru 20, 2007 2:51 pm   

gary_joiner napisał/a:
tragiczne SI


Prawie identyczny problem można znaleźć w poprzedniczkach (Shogun - tragedia moim zdaniem, bitwy były zbyt proste, prawie zero wysiłku [choć zdarzały się wyjątki nieźle dające w kość ^^], oraz Medieval - tu nie jest aż tak źle, ale i tak nie jest zbyt dobrze), najwidoczniej to zmara serii ;)
 
 
   
Poziom: 34 HP   2%   64/3226
   MP   100%   1540/1540
   EXP   65%   81/124
IceMan 
Szeregowy


Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 15
Wysłany: Czw Gru 20, 2007 3:13 pm   

a moglby mi ktos dac linki z patchami do sciagniecia bardzo bym prosil:D
 
   
Poziom: 2 HP   0%   0/30
   MP   100%   14/14
   EXP   62%   5/8
Hunter 
Porucznik


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 1693
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw Gru 20, 2007 6:18 pm   

http://www.totalwar.com/i...ml&nav=/en/7/1/


Tutaj znajdują się patche 1.2 oraz 1.3 mam nadzieję, ze prawidłowe:)

A jak są złe to zawsze możesz wpisać w googlach medieval 2 patche - i coś na pewno znajdziesz ;)
 
 
   
Poziom: 34 HP   2%   64/3226
   MP   100%   1540/1540
   EXP   65%   81/124
PAK 
Chorąży
Paweł


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 179
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Gru 20, 2007 10:30 pm   

Hunter napisał/a:
Prawie identyczny problem można znaleźć w poprzedniczkach (Shogun - tragedia moim zdaniem, bitwy były zbyt proste, prawie zero wysiłku [choć zdarzały się wyjątki nieźle dające w kość ^^], oraz Medieval - tu nie jest aż tak źle, ale i tak nie jest zbyt dobrze), najwidoczniej to zmara serii ;)


Fakt, trudno mówić o większej ewolucji sztucznej inteligencji w serii Total War. Ale jest jedno "ale". W Shogunie jednostki były mało urozmaicone, tzn gra oferowała mniej ich typów niż w Rome i MTW2, a dostępne były stosunkowo zbliżone do siebie swoimi możliwościami. W Rome doszło do rewolucji, bo pojawiły się dość szczególne rodzaje wojsk, piechota legionowa, hoplici i falanga, różnego typu jednostki barbarzyńskie, ogólnie mocno odróżniające się od siebie możliwościami taktycznymi. Komputer w mojej opinii w ogóle sobie nie radził z prowadzeniem takiej gamy oddziałów, szczególnie zawodził gdy przychodziło mu dowodzić falangą. SI w ogóle nie potrafiło ustawić czy zachować jednolitej linii falangi, co dla jednostek tego typu było zabójcze na polu bitwy. W rezultaci główni przeciwnicy Rzymu, posługujący się hoplitami czy falangą (Kartagina, Epir, Egipt ptolemejski, królestwo Selecydów) nie stanowili w bitwach żadnego zagrożenia. W MTW2 nie było legionów czy falangi ale też napchano jakiś wyjątkowych, nietypowych oddziałów, co wybitnie komplikuje funkcjonowanie SI. W pierwszym Medievalu jednostek było dużo więcej w porównaniu z Shogunem, ale ich możliwości były do siebie jeszcze na tyle żbliżone, że SI jakoś sobie radziło. Pomijam przy tym oczywiście kwestię samobójczych dowódców przeciwnika.
 
 
   
Poziom: 12 HP   0%   0/319
   MP   100%   152/152
   EXP   44%   12/27
gary_joiner 
Porucznik
Zły Porucznik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 215
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią Gru 21, 2007 1:04 am   

Trafna diagnoza PAK. Komputer zawsze stosuje totalny frontalny atak piechotą, konnicą prześladuje łuczników, a łucznikami strzela w plecy własnych piechurów - taktyka sprawdza się jeżeli gracz stosuje podobną strategię a jego armia składa się głównie z piechoty... Gdy gracz posiada armię złożoną wyłącznie z konnych łuczników, komputer jest skazany na porażkę (najzwyczajniej nie wie co robić). Nie ma też większych szans na wygraną jeżeli gracz zastosuje jakiś manewr oskrzydlający. Gra bardzo na tym traci niestety bo bitwy szybko się przez to nudzą.

Moim zdaniem w Rome AI było równie słabe, ale tam jednak dominowali piechurzy, z którymi komputer radzi sobie zdecydowanie lepiej, a i każda frakcja dysponowała dość unikatowym zestawem jednostek przez co monotonia nie dawała się tak bardzo we znaki. Armie też zdaje się nie były tak liczne co ułatwiało AI zadanie...
 
   
Poziom: 13 HP   0%   0/370
   MP   100%   176/176
   EXP   70%   21/30
Ajmdemen 
Generał


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Cze 2004
Posty: 1198
Wysłany: Pią Gru 21, 2007 2:36 pm   

Zastrzeżenia oczywiście słuszne, ale i tak bitwy potrafią być ciekawe- tylko komputer musi mieć zapewnioną sporą przewagę początkową :)

Warto też zauważyć, że bitwy przeciw konnym łucznikom też stanowią pewne wyzwanie- tu SI radzi sobie w miarę przyzwoicie.
 
 
   
Poziom: 30 HP   1%   23/2333
   MP   100%   1114/1114
   EXP   17%   17/99
gary_joiner 
Porucznik
Zły Porucznik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 215
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią Gru 21, 2007 9:17 pm   

Masz rację, kopanie tyłków liczniejszym i lepiej uzbrojonym armiom komputera to frajda... Ale do czasu. To tragiczne SI sukcesywnie powstrzymuje mnie przed ukończeniem kampanii Polską - kilka dni temu zakończyłem kolejne podejście bo nie jestem w stanie rozegrać kolejnej setki schematycznych bitew :(
 
   
Poziom: 13 HP   0%   0/370
   MP   100%   176/176
   EXP   70%   21/30
IceMan 
Szeregowy


Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 15
Wysłany: Sob Gru 22, 2007 9:48 am   

ja probuje skonczyc kampanie anglikami mam cala wyspe opanowana, caen i jedna prowincje na polwyspie iberyjskim teraz bede atakowal na francuzow i prowadzil wojne na polwyspie iberyjskim ale boje sie ze nie zdaze bo mam juz 106 dzien!!!! a tu jeszcze tyle do zrobienia glupio torche ze sa te ograniczenia czasowe:/
 
   
Poziom: 2 HP   0%   0/30
   MP   100%   14/14
   EXP   62%   5/8
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
anime, opowiadania
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 14