gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
Kolonizacja, badania, głód.
Autor Wiadomość
Mały Dyzio 
Szeregowy


Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 5
  Wysłany: Wto Lip 05, 2011 2:59 pm   Kolonizacja, badania, głód.

Tak, wiem że MoO3 to staroć. Dziś wychodzą gry głównie typu "zabili go i uciekł", dlatego sięgam po starocie (seria X-COM, wszelkie Panzery Generale, SMAX, itp.). W MoO2 grałem setki godzin, w MoO3 może ze trzy razy. Przeprosiłem się niedawno z tym tytułem - ma chyba najlepszy micromanagement, jaki widziałem. Ale mam z tą grą problemy początkującego (po latach pozapominałem wiele z tej gry).

1. Kolonizacja.
Upatrzyłem sobie dogodny system i wysłałem tam kolonizatory. Niestety nie mogę się tam osiedlić, bo w systemie "wisi" kilka okrętów bojowych wrażego przeciwnika. Wysłałem tam więc swoje okręty (większa flota niż AI) ...i nic. Do walki nie dochodzi, bo mam z tą rasą pakt o nieagresji, a osiedlić się nie mogę, mimo wydanych odpowiednich rozkazów. To dość irytujące, gdy otaczają mnie mierne toksyczne światy, a system z alluwialnymi jest zablokowany.
Jak skolonizować taki system?

2. Badania.
Dorobiłem się na pewnej planecie 50 test tubes (gram w angielską wersję) a punktów badań 0 (zero). Gdy przeznaczę tam środki na badania, to pasek wydatków robi się ciemnoczerwony, a punktów badań nie przybywa.
Jak pozytywnie wpływać na badania? Co daje pasek funduszy badawczych?

3. Głód.
Mam modelowo trzy planety: startową ogólną, rolniczą i wydobywczą. Ogólna ma wszystkiego równomiernie, rolnicza ma nadwyżki jedzenia, na wydobywczej panuje głód, niezadowolenie i w końcu rewolta.
Czy każda planeta musi być samowystarczalna i transport surowców w tej grze nie istnieje?

[ Dodano: Sro Lip 06, 2011 1:53 pm ]
Na dwa pytania znalazłem odpowiedź.

Kolonizacja:
"Q: Why won't a colony ship in the system colonize?
A: There might be an AI ship there blocking you (Non-agression pact makes no difference)..."

Miałem zwykłego pecha i nie ma na tę sytuację lekarstwa. Jeśli to początek gry - można zacząć od nowa. Ale jest i dobra tego strona - najtańszymi okręcikami można otoczyć wroga. W końcu wypowie nam wojnę, ale że nie miał gdzie się rozwinąć i jest przez to słaby...

Głód.
Prosta sprawa - piraci w systemie. Jeśli nie okrętów w systemie, by ich przegonić (tarcza planetarna też pomaga), to transportowce z zaopatrzeniem nie mogą wylądować.

Pozostała mi kwestia badań...
 
   
Poziom: 1 HP   0%   0/18
   MP   100%   8/8
   EXP   44%   4/9
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
forum anime, widmo
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 10