gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
Kilka pytań od średnio zaawansowanego gracza.
Autor Wiadomość
Agar 
Szeregowy


Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 2
Wysłany: Nie Lip 22, 2007 12:11 pm   Kilka pytań od średnio zaawansowanego gracza.

Czołem.

Mam kilka pytań odnośnie MoO3, być może ktoś z forumowiczów będzie umiał mi pomóc. Gram w spolszczoną wersję gry, wydaną przez CD Project (wersja bodaj 1.2.5), bez żadnych modów.

Raz udało mi się przejść grę, grałem Grendarlami w kulistej galaktyce, rozmiar: olbrzymia. Ustawiłem czterech przeciwników, warunkiem zwycięstwa było "Sam na placu boju", poziom najłatwiejszy. Przejście gry zajęło mi około 1000-1100 tur. To tak tytułem wstępu. Teraz pytania.

Pierwsze pytanie:

Wie ktoś z Was może, w jaki sposób dokonuje się wyboru grup, które mają toczyć bitwę? Przykład: pcham do systemu, który planuję podbić powiedzmy 15 armad. Walczyć może tylko 10 po 18 okrętów, resztę przerzucam jako rezerwę na kolejną turę. I teraz pytanko: czy mam jakiś wpływ na to, KTÓRE konkretnie grupy będą brały udział w bitwie? Bo dochodzi u mnie czasem do paranoi, że w systemie mam zgromadzoną flotę 200 i więcej jednostek, a walczy przykładowo 90.

Drugie pytanie:

W jaki sposób odbywają się wybory na Prezydenta Senatu Oriona? Tzn. co jaki czas, kto typuje kandydatów na to stanowisko? Co konkretnie daje ta funkcja, oczywiście w przypadku, gdy jest zdobycie NIE równa się z zakończeniem gry?

Trzecie pytanie:

Dlaczego AI pozostawiona sama sobie tak chętnie buduje okręty obrony miejscowej, które same z siebie nie mają zastosowania, tzn. ciężko z nich poskładać grupę bojową. (Wiem, że obrona punktowa bardzo się przydaje, ale najczęściej wyposażam w ten sposób część swoich sił krótkiego ataku).

To by na razie było na tyle, ale następne pytania pewnie padną.

Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.

[ Dodano: Czw Sie 16, 2007 10:36 pm ]
Dużo ludzi wyświetliło mojego posta, ale nikt nie odpowiedział. Hmmm, wiem, że to już zakurzona gra, ale może jeszcze ktoś tu bywa imperatorem? Tym bardziej, że narzuca mi się kolejne, ważne pytanie: jak powstrzymać rozmnażanie Ithkul, ich rozprzestrzenianie się, gdy są już częścią Imperium; boli mnie po prostu, gdy infekują planety np. Darloków.

:-(

Był opisany jakiś sposób na oficjalnym forum, o zmobilizowaniu sił lądowych złożonych z Nie-Ithkul-Ras o składzie marines-komandosi, ale niestety, nie rozwiązało to mojego problemu. Wchłaniają gady (pardon, pasożyty) moją startową rasę (Evoni) i strasznie mnie to wkurza.

Pomijając, że walczę ze wszystkimi, z którymi utrzymuję kontakty dyplomatyczne, eeeech. A mogło być tak pięknie.

:-)

Pozdrawiam i wzywam do odezwania się, żebym choć miał poczucie, że ktoś w MoO3 jeszcze grywa!!!!!

Szalom
 
   
Poziom: 1 HP   0%   0/18
   MP   100%   8/8
   EXP   11%   1/9
inqistor
Generał


Dołączył: 15 Kwi 2004
Posty: 509
Wysłany: Nie Wrz 16, 2007 6:58 pm   Re: Kilka pytań od średnio zaawansowanego gracza.

Agar napisał/a:
Wie ktoś z Was może, w jaki sposób dokonuje się wyboru grup, które mają toczyć bitwę? Przykład: pcham do systemu, który planuję podbić powiedzmy 15 armad. Walczyć może tylko 10 po 18 okrętów, resztę przerzucam jako rezerwę na kolejną turę. I teraz pytanko: czy mam jakiś wpływ na to, KTÓRE konkretnie grupy będą brały udział w bitwie? Bo dochodzi u mnie czasem do paranoi, że w systemie mam zgromadzoną flotę 200 i więcej jednostek, a walczy przykładowo 90.


Są wybierane automatycznie w kolejności przybycia do systemu. Jeśli najpierw przyleciało 10 grup transportowych, a potem 10 bojowych, to własnie stracilismy całe siły inwazyjne :)

Cytat:
W jaki sposób odbywają się wybory na Prezydenta Senatu Oriona? Tzn. co jaki czas, kto typuje kandydatów na to stanowisko? Co konkretnie daje ta funkcja, oczywiście w przypadku, gdy jest zdobycie NIE równa się z zakończeniem gry?


Nie pamiętam, jak w 3, ale w poprzednich było 2 kandydatów określanych na podstawie liczby zdobytych punktów (jest chyba taka zakładka, gdzieś w raportach). Jedynym celem wyboru prezydenta było zwycięstwo.

Cytat:
Dlaczego AI pozostawiona sama sobie tak chętnie buduje okręty obrony miejscowej, które same z siebie nie mają zastosowania, tzn. ciężko z nich poskładać grupę bojową. (Wiem, że obrona punktowa bardzo się przydaje, ale najczęściej wyposażam w ten sposób część swoich sił krótkiego ataku).


MoO3 jest pełne algorytmów "sztucznej inteligencji" które nie działają. AI wybiera wśród dostępnych projektów. Widocznie uznał, że ten typ statku jest najlepszy. Generalnie przeważnie buduje stada transportowców.

Cytat:
jak powstrzymać rozmnażanie Ithkul, ich rozprzestrzenianie się, gdy są już częścią Imperium; boli mnie po prostu, gdy infekują planety np. Darloków.


Podobno można ich zagłodzić - nigdy nie sprawdzałem. I nigdy sami mi nie migrowali.

Cytat:
Pomijając, że walczę ze wszystkimi, z którymi utrzymuję kontakty dyplomatyczne, eeeech. A mogło być tak pięknie.


Jesli na początku nie wybrałeś pasozytów, to nie masz zainstalowanego patcha. Ta wersja tak ma: dzieńdobry, wojna, pokój, wojna, pokój, wojna...

Cytat:
Pozdrawiam i wzywam do odezwania się, żebym choć miał poczucie, że ktoś w MoO3 jeszcze grywa!!!!!


Granie w to ma w sobie mało sensu, ponieważ AI nie umie wykonywać desantów na planety :)
 
   
Poziom: 20 HP   1%   8/893
   MP   100%   426/426
   EXP   82%   43/52
Agar 
Szeregowy


Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 2
Wysłany: Nie Wrz 16, 2007 9:17 pm   

Czekaj, jak są wybierane automatycznie? Wrzucam do systemu w jednej turze (ot tak dla kawału) 10 grup dalekiego ataku, 10 bliskiego, 10 ostrzału pośredniego, 10 transportu myśliwców, 10 transportowców. Walczyć może 10 grup w sumie. KTÓRE??? Jak komputer wybiera? Czy da się coś z tym zrobić?

Senat Oriona: tak, jest przelicznik głosów, ale KIEDY odbywają się te wybory???

A mnie się bardzo gra podoba, w sumie kto powiedział, że bycie Imperatorem to łatwy kawałek chleba. Jest miejscami nużąca (stop dla technologii w którymś momencie), ale fajnie grająca z tłem/historią Sektora Oriona. Ech, piękna strategia na dłuuugie jesienne wieczory. Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.

Agar
 
   
Poziom: 1 HP   0%   0/18
   MP   100%   8/8
   EXP   11%   1/9
inqistor
Generał


Dołączył: 15 Kwi 2004
Posty: 509
Wysłany: Nie Wrz 23, 2007 6:01 pm   

Agar napisał/a:
Czekaj, jak są wybierane automatycznie? Wrzucam do systemu w jednej turze (ot tak dla kawału) 10 grup dalekiego ataku, 10 bliskiego, 10 ostrzału pośredniego, 10 transportu myśliwców, 10 transportowców. Walczyć może 10 grup w sumie. KTÓRE??? Jak komputer wybiera? Czy da się coś z tym zrobić?


One są jakoś tam tajnie posortowane. Może w kolejności przybycia do systemów? W każdym razie, jeśli na początku było 5 grup i doleciało 10 to z pewnością te pierwsze 5 będzie brać udział w ataku - to akurat sprawdzałem. Aby wybrać, które zaatakują pewnie by musiały w odpowiedniej kolejności przybywać do systemu, z którego przeprowadzasz atak. Ich funkcja z pewnością nie ma nic do rzeczy, bo miałem sytuacje, że do walki wchodziły tylko transportowce.

Cytat:
Senat Oriona: tak, jest przelicznik głosów, ale KIEDY odbywają się te wybory???


Zgaduję, że co ileś tam lat.
 
   
Poziom: 20 HP   1%   8/893
   MP   100%   426/426
   EXP   82%   43/52
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
forum anime, widmo
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 15