gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
Jak zmieniło się Rome Total War?
Autor Wiadomość
PAK 
Chorąży
Paweł


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 179
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Kwi 02, 2006 9:47 pm   Jak zmieniło się Rome Total War?

Grałem przez dłuższy czas w podstawową wersję RTW, pobawiłem się modami (głównie Total Realism) i tak się rozczarowałem, że nawet już mi się nie chciało brać za rozszerzenie. Ale od tamtej pory wyszło sporo łatek, dojechali już chyba do wersji 1.5 czy 1.6, i te łaty zdaje się są naprawdę duże.
Przyuważyłem wydanie Złote, cena jest w miarę rozsądna, zacząłem zastanawiać czy jednak nie kupić, więc moje pytanie jest takie: na ile rozgrywka została w tych nowych wersjach zmodyfikowana/usprawniona?
Mój główny zarzut wobec podstawowej wersji to debilne SI, szczególnie w bitwach. Komp najczęściej nie potrafił sklecić linii bojowej, a do zupełnej tragedii dochodziło w walce z falangą/hoplitami. Żeby byli skuteczni muszą tworzyć równy front, SI oczywiście nie potrafiło tego zrobić, bitwy z reguły zamieniały się w polowania na poszczególne "cegiełki" falangi, wałęsające się po polu bitwy. Bardziej atrakcyjne były bitwy z barbarzyńcami, ci nie mieli falangi tylko bardziej typowe oddziały i SI jako tako radziła sobie z ich wykorzystaniem. Czy coś się zmieniło w tym zakresie?
Inwazje Barbarzyńców to już nie są czasy falangi, więc zakładam, że w samym rozszerzeniu walki są trudne. Ale jak jest z podstawową wersją rozgrywki? Można wreszcie solidnie powalczyć z Kartaginą, Egiptem czy Seleucydami? Bo wcześniej umiejętności SI ograniczały się do produkowania dziesiątek armii, które należało niszczyć w kolejnych, podobnych do siebie bitwach.
Czy łaty zmodyfikowały dostępne oddziały? Czy taki Egipt to dalej jakaś wariacja na temat starożytności i jedyny ratunek w modach?
Rozgrywka strategiczna, z niemal legendarnymi błędami w funkcjonowaniu SI (zmiana zachowania kompa po załadowaniu gry, kretynizmy z algorytmach dyplomacji) - poprawiono? Nie liczę na to że zrobiono coś z klimatem gry, bo z tego gra jest kompletnie wyprana.
Swoją drogą - może ktoś dać szybkie info jak jest teraz z modami do RTW (zanim zacznę grzebać na TW Center i TW.org)? Jak ostatni raz bawiłem się gierką, królowało Total Realism wersja 6.0, jakiś czas później pojawiła się beta Europa Barbarorum. Wraz z BI gierka mocno zmieniła się, jakieś większe mody wykorzystują te zmiany? Bo RTR i EB chyba nie są kompatybilne z BI?
Może jednak machnąc ręką na Rome i znowu wrócić do Medievala? Grałem z modem autorstwa "Ślepego Króla Czech" (Blind King of Bohemia), coś się pojawiło oprócz tego? Projekt Pike&Musket w końcu został sfinalizowany?
Dzięki za jakieś informacje
 
 
   
Poziom: 12 HP   0%   0/319
   MP   100%   152/152
   EXP   44%   12/27
zami 
Szeregowy
zami


Dołączył: 17 Lip 2005
Posty: 33
Skąd: spod Austerlitz
Wysłany: Pon Kwi 03, 2006 1:05 am   ..

Jeśli znudziło ci się Rome TW to nie warto kupować BI. Zmiany polegają głównie na osadzeniu rozgrywki w innych czasach i zmniejszeniu ilości prowincji. Cywilizowane frakcje do wyboru są dwie Cesarstwo Zach. i Wsch. oprócz tego mógłbym zaliczyć jeszcze Franków jako, że grając nimi można zbudować kamienne drogi i mury. Nie lubię grać Barbarzyńcami więc gra szybko mi się znudziła. Grając Zach. Rzymianami dostajemy mase prowincji, pusty skarbiec i po kilku turach zaczynają się bunty. Rzymianie Wsch są dobrze rozwinięci i granie nimi to żadne wyzwanie. Nie zauważyłem zmian w AI, które jest przez wielu tak krytykowane a wg mnie jest po prostu dobre biorąc pod uwagę możliwości komputera. W jakiej RTS'ie AI chodź trochu przypomina grę dorosłego ogranego człowieka? Nie ma takiej gry i nie będzie dopóki komputer nie posiądzie umiejętności planowania, uczenia się na błędach itp. - czyli nie w najbliższej przyszłości. Ja gram zawsze na najwyższych poziomach trudności i jeśli chciałbym wygrać to jest to kwestia krótkiego czasu każdą frakcją, ale urozmaicam sobie zabawe poprzez ciekawe sojusze zdobywanie wybranych prowincji, rozwijanie miast, zdobywanie gotówki, śledzenie losów poszczególnych członków rodziny, rekrutowanie gwardi gotowej do kontruderzenia itp.

Narazie do BI wyszły tylko drobne mody zmieniające szybkość jednostek czy odblokowujące jakieś frakcje. Zapowiadanych jest wiele, ale jak uczy doświadczenie z Rome TW nie szczególnego nie wyjdzie. Pod Rome TW wyszło kilka dobrych modów lecz wszystkie osadzone w starożytności a te z innych czasów zapowiadane od lat pewnie wyjdą jak sie Rome zestarzeje. Czyli w świecie Rzymu wieje nudą, pozostaje czekać na Medieval 2.
 
   
Poziom: 4 HP   0%   0/61
   MP   100%   29/29
   EXP   54%   6/11
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
recenzje anime, fanfiki
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14