gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
Hearts of Iron
Autor Wiadomość
Ajmdemen 
Generał


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Cze 2004
Posty: 1198
Wysłany: Czw Wrz 08, 2005 6:38 pm   

nie ma problemu odzukałem nawet naszą pierwszą wiekopomną dyskusję na forum o "turowości"/"rts-owatości" EU
http://www.sztab.com/forum/tematy10/317.htm

tutaj wątek, z którego pochodzi podany przeze mnie w poprzednim poście cytat i w którym Klemens przedstawił Ci argumenty o "turowości" EU

http://www.sztab.com/forum/tematy17/423.htm

a tu wątek, w którym zapowiedziałeś napisanie "argumentów nie do przebicia", czego jak dotąd nie zrobiłeś

http://www.sztab.com/forum/tematy17/428.htm

Miłej lektury! :)
 
 
Poziom: 30 HP   1%   23/2333
   MP   100%   1114/1114
   EXP   17%   17/99
Fungamespl 
Szeregowy
Fungames


Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 5
Wysłany: Pon Maj 02, 2011 1:55 pm   

Jeżeli można się wtrącić:

W dowolnym gatunku gry strategicznej turowej to od gracza zależy jak szybko te tury upływają. (najczęściej po naciśnięciu klepsydry w Heroes of Might and Magic)
W tym sensie my również możemy określać jak szybko dni (w EU) czy godziny (w HoI) upływają. Możemy określić nie tylko szybkość mijania kolejnych dni czy godzin, ale również zatrzymywać ten czas spacją czy klawiszem pause.
W tym sensie przemawia to na korzyść turowości.

Druga rzecz, którą należałoby zrobić to odwołać się do jakichś definicji.
Ponieważ nie mamy przytoczonej definicji "tury" nazwę to tak: najkrótszy interwał czasowy podczas którego coś się zmienia w rozgrywce.
Ponieważ taki interwał możemy określić (godzina/dzień), jest to kolejny argument za turowością.

Na koniec odwołam się do definicji gier RTS -
Wikipedia napisał/a:
Gatunek gier komputerowych, będący modyfikacją turowych gier strategicznych, polegającą na niekrępowaniu graczy turami i kolejkami ruchów. Gracze mogą podejmować działania kiedy chcą, natomiast skutki owych są widziane natychmiast. Gatunek ten stawia większy nacisk na szybkość podejmowania decyzji.

Ponieważ nacisk jest kładziony na szybkość podejmowania decyzji, oznacza to, że to gracz musi się dostosować do szybkości gry (np. do Fastest w Starcrafcie). W EU to gracz dostosowuje szybkość gry do siebie. Co więcej, musi często zatrzymywać grę na podejmowanie decyzji, zwalniać ją w czasie wojny, co się nie zdarza w RTSach.
Ponieważ RTSy wywodzą się od strategii turowych, rozgrywkę w Starcrafcie również można podzielić na ruchy jednostek, wytworzone w odpowiedniej kolejności jednostki i budynki, techowanie... ale to wszystko musi być robione jak najszybciej, w czasie rzeczywistym. Realnie tylko komputer jest w stanie operować z taką prędkością i precyzją, by jego decyzje dzielić na tury.

Dla mnie EU/HoI to po prostu strategie o czasie zmiennorzeczywistym. (pozwolę sobie ukuć taki termin).
 
   
Poziom: 1 HP   0%   0/18
   MP   100%   8/8
   EXP   44%   4/9
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
opowiadania, forum anime
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 11