gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
Hearts of Iron 3
Autor Wiadomość
FifiCz 
Sierżant
Pinacolada Boy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 408
Skąd: Sława
Wysłany: Czw Sie 21, 2008 11:51 am   Hearts of Iron 3

Na eufi pojawiła się informacja o oświadczeniu Paradoxu, że HoI 3 wyjdzie w 3 kwartale 2009 roku. W grze mają się znaleźć najlepsze pomysły i rozwiązania jakie zastosowano w grach strategicznych.

A co wy myślicie o nowym HoI? Ja już odkładam kasę i czekam z niecierpliwością.
 
 
   
Poziom: 18 HP   0%   0/711
   MP   100%   339/339
   EXP   80%   36/45
Hunter 
Porucznik


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 1693
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw Sie 21, 2008 12:24 pm   

A ja się boję...
Napiszę krótko...jeśli zastosują silnik Europy Universalis III to lipa:P
Ale kupić i tak kupie bo HoI jest jedną z moich ulubionych gier ;)
 
 
   
Poziom: 34 HP   2%   64/3226
   MP   100%   1540/1540
   EXP   65%   81/124
krychu
Szeregowy
Eufan


Dołączył: 21 Lut 2005
Posty: 66
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Czw Sie 21, 2008 1:37 pm   

Pojawił się już trailer HoI 3 póki co strona jest jednak zapchana i oglądać się nie da. Są za to pierwsze screeny na forum Paradoxu.



Widać, że istnieją regiony, w których skład wchodzi rzeczywiście dużo prowincji.
 
 
   
Poziom: 7 HP   0%   0/130
   MP   100%   62/62
   EXP   6%   1/16
mande 
Pułkownik
Menedżer


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Mar 2005
Posty: 1166
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Czw Sie 21, 2008 3:51 pm   

Nie oszukujmy się, że na rok przed premierą pokażą nam jak gra naprawdę wygląda. Z prostej przyczyny - sami tego jeszcze nie wiedzą. Wygląd zmieniać się będzie jeszcze wiele razy. Powiedzmy że na wiosnę będzie można pisać zapkę opartą na silnych informacjach. Szczególnie pomocne mogą tu być słynne już dzienniki Johana.

Hunter napisał/a:
jeśli zastosują silnik Europy Universalis III to lipa


Nieprawda. "Napoleon's Ambition" i "In Nomine" dołożyły sporą dawkę świeżości i grywalności - teraz trudno poznać podstawową wersję (zwłaszcza In Nomine wniosła niemalże rewolucyjne zmiany). Szkoda, że nie można kupić jakiejś "EU III: Complete Edition" normalnie w sklepie ... eh.
 
 
   
Poziom: 29 HP   1%   21/2142
   MP   100%   1022/1022
   EXP   84%   79/94
FifiCz 
Sierżant
Pinacolada Boy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 408
Skąd: Sława
Wysłany: Czw Sie 21, 2008 4:07 pm   

Dowiedziałem się jeszcze, że mapa ma zawierać 10 000 prowincji. Będzie się działo! Jak naprawdę będzie tyle prowincji to wojna może trwać baaaaaaardzo długo.
 
 
   
Poziom: 18 HP   0%   0/711
   MP   100%   339/339
   EXP   80%   36/45
mande 
Pułkownik
Menedżer


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Mar 2005
Posty: 1166
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Czw Sie 21, 2008 4:13 pm   

http://www.sztab.com/news...oncie,2959.html - moja mniej lub bardziej wierna polska wersja info z forum Paradoxu.
 
 
   
Poziom: 29 HP   1%   21/2142
   MP   100%   1022/1022
   EXP   84%   79/94
Hunter 
Porucznik


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 1693
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw Sie 21, 2008 5:44 pm   

Powiem tyle - czekam z ogromną niecierpliwoscią :P To będzie prawdopodobnie moment, w którymw końcu przestanę męczyć HoI II ;) .
Co do screena - smakowity, smakowity ^^
 
 
   
Poziom: 34 HP   2%   64/3226
   MP   100%   1540/1540
   EXP   65%   81/124
FifiCz 
Sierżant
Pinacolada Boy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 408
Skąd: Sława
Wysłany: Pią Sie 22, 2008 11:11 am   

Hunter napisał/a:
Powiem tyle - czekam z ogromną niecierpliwoscią :P To będzie prawdopodobnie moment, w którymw końcu przestanę męczyć HoI II ;) .


Hunter zgadzam się z tobą. Jak tylko dostałem w swoje ręce dwójeczkę jedynka poszła w odstawkę. Teraz będzie podobnie.

Musze jeszcze poczekać na wymagania sprzętowe i odpowiednio dostosować komputer oraz czekać, czekać i czekać.

:wink:
 
 
   
Poziom: 18 HP   0%   0/711
   MP   100%   339/339
   EXP   80%   36/45
mande 
Pułkownik
Menedżer


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Mar 2005
Posty: 1166
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią Sty 02, 2009 12:05 pm   

Wiadomo coraz więcej - narazie wrzuciłem galerię, za jakis czas napiszę zapkę (co prawda jest już sporo stron DevDiary, ale ma być jeszcze więcej :P ).

Monitorujcie temat: http://www.sztab.com/g-hearts-of-iron-3/
 
 
   
Poziom: 29 HP   1%   21/2142
   MP   100%   1022/1022
   EXP   84%   79/94
Mały Dyzio 
Szeregowy


Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 5
Wysłany: Pią Cze 25, 2010 9:17 pm   

Mam HoI3 i wiele z tym problemów. Poniżej 3 najważniejsze:

1. Postawy AI.
Grałem Niemcami od '36. Oczywiście 1 maja '39 wybuchła wojna na dwóch frontach (z Polską i zachodnimi Aliantami). Niewygodnie mi było dowodzić wszystkimi armiami ręcznie, dlatego front wschodni przekazałem AI. Jakież było moje zdumienie tym, co zrobiło AI. Jakiś korpus miał postawę ofensywną (wyznaczone też cele i osie natarcia). Kiedy dałem jego dywizje AI, postawa korpusu zmieniła się na defensywną. To samo z dywizją czołgów. Jak dałem jej postawę blitzkriegu (wymyślałem też na tę okoliczność odpowiednie doktryny), po przekazaniu korpusu (w którym była tylko ta dywizja czołgowa) AI, postawa dywizji zmieniła się na defensywną. Efekt był do przewidzenia: blitzkrieg w Polsce trwał ...osiem miesięcy.
Wziąłem się na sposób. Wgrałem swojego niemieckiego save'a jako POL i skasowałem wszystkie wojska. Nic to nie dało, dalej postawy AI zmieniały się na defensywne. Dowiedziałem się tylko, że stosunek sił nie ma w tym znaczenia.

Tak łatwo się tej grze nie dam. Zagrałem ponownie GER od '36, tym razem z całkowicie ręcznym sterowaniem (poza lotnictwem). Tym razem blitzkrieg w Polsce trwał "tylko" dwa miesiące. "Tylko", bo jakieś niedobitki potrafiły powstrzymać cały front. Wystarczyło, że kilku uciekinierów wroga zaatakowało, a moje doborowe dywizje stawały na kilka dni, żeby odpocząć...
Na froncie zachodnim też było dziwnie. Mimo pięciokrotnej przewagi, utknąłem na Luksemburgu. Nie miałem tam czołgów (lasy), a mimo to nie przełamałem frontu miesiącami. Na spotkanie mi wyszli ...Włosi. Zdobyli całą Francję (z Paryżem i Dunkierką) od południa i byli nie do zatrzymania. Moje lotnictwo się zbłaźniło do cna, ale o tym kolejny punkt.

Jak skutecznie operować postawami AI?

2. Lotnictwo.
O tym, że jest słabe w grze, wiedziałem. Ale nie wiedziałem, że jest beznadziejne. RAF zbombardował moje AA w pewnej prowincji (a było ich 10). Potem zbombardował fabryki do zera (a też ich było w tej prowincji 10). Rany, gdzie moje myśliwce?! Ano stoją sobie np. dwa skrzydła myśliwców przechwytujących dwie prowincje dalej (lotnisko jest na 10). Z pełną siłą, organizacją, paliwem i zaopatrzeniem. Były oddane pod AI i nie miały żadnych rozkazów.
Pewnie, jeszcze ktoś by im farbę na skrzydłach starł, albo postrzelił...

Przy okazji - odkryłem coś. Gdy się wymyśla różne teorie, to potem łatwiej odkrywać właściwe wynalazki (np. wymyślając teorię piechoty, łatwiej i szybciej odkrywa się wynalazki właściwe piechocie). Pojawia się na nich biały pasek postępu. Nic się nie dzieje przy wymyślaniu teorii lotniczej. Nie ma paska postępu i te wynalazki odkrywa się długo.

Do czego służy w tej grze lotnictwo?

3. Sojusze.
Niemcami mi nie wyszło, to może Amerykanami? Zagrałem USA od '36. Pearl Harbor nie było. Japończycy byli tak słabi, że Chińczycy pogonili ich z kontynentu. Moje przygotowania floty okazały się zbędne.
Postanowiłem powalczyć w Afryce i Europie. Przygotowałem armię inwazyjną i w '43 postanowiłem zadziałać. Na Wyspach Brytyjskich nie udało mi się wylądować (za mały zasięg), ale na brytyjskiej Malcie - owszem (choć dalej). Trudno, skoro autorzy gry ustawili to na sztywno... Zabezpieczyłem flotą linie zaopatrzeniowe, przerzuciłem na Maltę wojsko i przygotowałem się do skoku na Włochy. I tu zonk! Nie mam wojny z Włochami, a obniżałem swoją neutralnosć od początku '36). Zabiegi dyplomatyczne pozwoliłyby mi wypowiedzieć im wojnę w '50. A byłem w Aliantach od pierwszego zaproszenia przez Anglików w '38, a Włosi byli w Osi.
Myślałem, że w czasie II w.ś. sojusze walczyły ze sobą (np. Alianci z Osią). W tej grze walczą jednak ze sobą państwa...

Do czego służą w tej grze sojusze?


Ze zgrozą odinstalowałem grę. Wiele błędów (jak np. tworzenie teatrów) poprawia patch 1.5. Tylko, że on jest płatny i nazywa się "Semper Fi". Wszystko to były gry na HoI3 od Cenegi, poziom normal i patch 1.3, potem 1.4, bez modów, poza historycznymi flagami GER i JAP.

Chciałem o tym napisać na forum "Way of war". Po tym jak padło EUFI, to główne forum tematyczne o grach Paradoxu. Ale na tamtym forum nie można się zarejestrować (próbowałem z czterech adresów i znajomy próbował ze swojego kompa z dwóch adresów). Ponadto adres admina jest zablokowany, adresy moderatorów ukryte. Wszystko tajno-wojenne, jak za okupacji. Dziś to dziecinada ((dzieci chyba nie wiedzą co to są filtry antyspamowe) albo cała ta strona (na stronie też brak jakiegokolwiek kontaktu), łącznie z forum, jest dla kolesi. A nim nie jestem.

[ Dodano: Wto Lip 20, 2010 4:57 pm ]
Chyba z dwieście wejść w ten wątek i żadnej odpowiedzi. Może poruszone przeze mnie kwestie są za trudne? A może nikt ze strategów nie gra w grę strategiczną "Hearts of Iron 3"? A może wszyscy czytający ten wątek mają takie same problemy z grą jak ja?
Zapytam skrótowo:
1. Jak przekazać wojsko AI, żeby skutecznie nim zarządzało (bez samowolnego zmieniania postaw)?
2. Jak przekazać lotnictwo AI, żeby skutecznie nim zarządzało?
3. Jak walczyć USA w Europie, kiedy notorycznie (kilka prób) Włochy nie mają z USA wojny?
 
   
Poziom: 1 HP   0%   0/18
   MP   100%   8/8
   EXP   44%   4/9
ErwinRommel 
Szeregowy
Strengh and Honor


Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 1
Skąd: Poznań
Wysłany: Sro Sie 25, 2010 9:56 am   

Nie wiem czy Twoje pytania są wciąż aktualne, ale postaram się pomoc, choć pewnie za późno.

Co do problemów z przypisywaniem rozkazów i przekazywaniem dowodztwa AI - wydaje mi sie, ze przypisałes dowodztwo na roznych szczeblach - jesli wyznaczałes cele na poziomie armii, a potem oddałes pod AI cały front, albo grupe armii, to ten szczebel pozmienia wczesniejsze ustawienia dla nizszych jednostek. rozwiazaniem jest wyznaczanie poleceń na nizszych szczeblach, i nie ruszanie wyższych, wtedy powinno wszystko działac sprawnie.

Lotnictwo warto przypisac do osognych sztabów moim zdaniem, i utworzyc prawdziwą luftwaffe:) z osobną strukturą, bez jednostek naziemnych. Zwłaszcza obrona powietrzna tak powinna zadziałac - wyznaczasz jako cele miasta, ktore maja byc lotniskami, tyle celow ile masz grup mysliwcow, i wszystko powinno dobrze działac.

co do Twojej "recznej" kampanii w polsce, to juz chyba Twoja wina. ja zwykle mocno rezerwowymi siłami rozbijam polakow w 2 tygodnie, doprowadzajac do kapitulacji. głowne siły w tym czasie podbijaja skandynawie i niderlandy. Kampania polska jest bardzo prosta - polacy maja słaby sprzet, i sama piechote - plus zawsze z uporem realizuja plan obrony całej linii granicznej... wystarczy powtorzyc plan niemcow z 1939, odciac pomorze, wziac w kleszcze poznań. Warszawe mozna zdobyc w tydzień, przy skutecznym ataku z północy. lekkie czołgi sa na tyle szybkie, ze błyskawicznie moga okrazyc kazdy oddział polski, ktory sie wycofuje.

ciekawy scenariusz to tez przyłaczenie polakow do osi - wtedy polska zajmuje sie wschodem - zajmujac panstwa bałtyckie, rumunie, a dalej przy naszym wsparciu walczac z rosjanami. mamy przynajmneij z głowy utrzymanie ogromnego terytorium rosji po zwyciestwie.

lotnictwo to swietna sprawa, tylko trzeba je umiejetnie podzielic. czesc dac AI, a czescią kierowac samemu. moje lotnictwo całkowicie wykonczyło francuzow na linii maginota, chyba z 40sci dywizji odcieło od zaopatrzenia, zbiło im zorganizowanie, poniszczyło zapasy... potem moje wojska przejechały po załamanych francuzach jak po autostradzie.

co do patchow, to masz racje. przed 1.3 gra była niegrywalna (choc i tak spedziłem na niej długie tygodnie, ale to był masochizm). ale semper fi juz naprawdę poprawia sytuację.

a forum way of war nie robiło mi problemow z rejestracja, mimo, ze zgłosiłem sie tam mniej wiecej w tym czasie co Ty:)

ja osobiscie uwazam, ze hoi 3 to milowy krok, jesli chodzi o gry paradoxu. jest genialnie pomyslane, i jedynie, co fakycznie boli, to idiotyzm ai, ale nie mowie tutaj o sterowaniu własnymi armiami, tylko o wyczynach przeciwników. niemniej, gra jest tak złozona, ze napisanie dobrego skryptu dla niej napewno nie jest łatwe, dlatego sugeruje byc wyrozumiałym. Jedyne wyjscie, to dac komputerowi troche fory... grac na najtrudniejszym poziomie, dodatkowo rozwijac niektore dziedziny dla przyjemnosci - np włąsnie w 1938, grajac niemcami zwodowałem dwa pancerniki, model 1936 (musiałem tez dopracowac technologie). Niedługo (a raczej długo, bo na poczatku 1940 w morze wyjdą dwa pierwsze niemieckie lotniskowce).

btw.... partia niemcow w polsce ma 34% poparcia, i tylko czekam, az wygraja przyszłe wybory:)

co do gry USA - nie grałem, to dla mnie za duzy kolos, nudzi mnie taka rozgrywka:) niemniej faktycznie jest problem z wypowiadaniem wojny - niemcy wypowiadaja polsce wojne lokalną, i w zasadzie cały konflikt na początku toczy się tylko z niemcami. i tylko od niech zalezy, czy poprosza sojusznikow o pomoc.

z sojuszami fakt, ciezka sprawa. szkoda, ze w jakikolwiek sposob nie mozna im wyznaczac zadań... na dodatek grajac małym panstwem (wegrami np - podbiłem całę bałkany, rumunie, turcje, połwysep arabski, persje, afganistan, egipt... ) majac juz naprawde niezłą bazę gospodarczą, blisko 150PP... ale sojusznicy bardzo chcieli mi pomoc, i w takiej ilosci wysyłali mi korpusy ekspedycyjne, ze zabijały mi cały przemysł koniecznoscia ich utrzymania... około 50pp musiałem wydawac na zaopatrzenie.

i odsyłanie korpusow nic nie dawało, po chwili dostawałem następne. a najlepsze, ze po wspomnianych podbojach nawet nie za bardzo miałem z kim walczyć, wiec zupełnie nie było sensu wspierac mnie militarnie.

do dupy tez są rozwiazania dyplomatyczne - powinna byc opcja zwykłego pokoju, bo np nie wyobrazam sobie, ze poslka anektuje niemcy i rosje, a juz to przerabiałem. raczej skroilibysmy im troche ziem... powinno byc cos na zasadzie zaznaczania teatrow - zaznaczyc obszar ktorego rządamy, i ta oferta byłaby rozpatrzona. bo aktualny pomysł na - wszystko albo nic, jest bzdurą...

a jeszcze jakby przeciwnik planowałobrone, i ofensywy... to juz naprawdę byłoby pięknie. a tak, nigdy nie wpada np zeby ustawic sie do obrony na linii rzeki, albo zeby oskrzydlic rywala... idiotycznie probuje za to zajac kazdą pustą prowincje, czesto pozwalajac sie w ten sposob okrazyc bez zadnego wysiłku z naszej strony.
 
   
Poziom: 1 HP   0%   0/18
   MP   100%   8/8
   EXP   0%   0/9
Mały Dyzio 
Szeregowy


Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 5
Wysłany: Sro Sie 25, 2010 7:46 pm   

ER -> dziękuję za odpowiedź, bardzo mi pomogła. A z forum WoW - próbowałem z o2, wp, interii, onetu, z różnymi adresami i nickami, a nawet wczoraj - i nic.

[ Dodano: Czw Sty 13, 2011 8:48 pm ]
Czy ktoś z Way of War mógłby powiedzieć tamtejszym adminom, że ich forum źle działa?

Nie można się nań zarejestrować, a wszelki kontakt jest niemożliwy (zablokowany). Ostatnio założyłem specjalnie dwa konta na qmail. Dostaję komunikat, że "Dziękujemy za rejestrację, E-Mail został wysłany na adres ***@qmail.com. Zawiera szczegóły jak uaktywnić Twoje konto". Nic z tego, minęło kilka dni i żadnego maila nie ma. I tak jest zawsze. Z różnych kont, z różnych kompów, z IP prywatnego dostawcy i z Tepsy, z nickami bajkowymi, wojennymi czy historycznymi. A to jedyne polskie forum stricte o grach Paradoxu. Można je tylko poczytać.

[ Dodano: Sob Sty 29, 2011 4:45 pm ]
Sprawa nieaktualna. Qmpel mnie zapisał. Udało mu się za drugim razem. Choć nadal są problemy (nie mogę tam nic napisać - brak jakichkolwiek uprawnień edycyjnych, mimo pomyślnej aktywacji).
 
   
Poziom: 1 HP   0%   0/18
   MP   100%   8/8
   EXP   44%   4/9
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
anime, opowiadania
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15