gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
Europa Universalis - art Gonzo
Autor Wiadomość
s2nto 
Sierżant


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 376
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią Sie 12, 2005 10:19 am   Europa Universalis - art Gonzo

Chciałbym poddać bliższym oględzinom artykuł porucznika Gonzo który możemy znaleźć tutaj:

Już pomijam fakt iż tekst jest dość, a sam postaram się tylko uzupełnić to o czym zapomniał autor tekstu
Na samym wstępie opisywanej gry należało by przypomnieć iż jest to gra historyczna przez co unikniemy takich błędów jak FABRYKA w 1419-1819 a to że dystrybutor przetłumaczył manufaktura na fabryka jest porównywalne z "Złotą Hordą" a w oryginale to brzmi "Golden Horde" czyli jak to już Komputer Świat Gry przetłumaczył Złota Orda... aczkolwiek to było w EU 1 a mowa jest o EU2 :wink:

Gonzo napisał/a:
Starajmy się także, aby fabryki budować tam, gdzie będą nam przynosić najwięcej zysku. Np., jeśli wybudujemy akademię sztuk pięknych w stolicy, to dostaniemy coroczny bonus
tzn. jakie bonusy? - za Akademie sztuk pięknych dostajemy 2x większy bonus do kasy skarbca (12$) + 5$ na miesiąc do kosztu stabilności. Więcej o wpływie Akademii sztuk pięknych na stab tutaj

Następne to handel - autor pisze że wystarczy iż znajdziemy bogatego CoTa (centrum handlu) jednak jak upatrzę sobie CoTa w Japonii a grac będę Milanem to majątek będzie mnie kosztować handlowanie w tamtym miejscu. Handel także jest zależny od ustawień polityki wewnętrznej:
Free Trade - Merkentalim

Kolonizacja - porucznik Gonzo wytłumaczył dość skrótowo te hasło: POR/SPA/HOL/ENG/FRA to kraje które mają bonusy kolonizacyjne :shock: tyle tylko że te bonusy usunięto im w patchu 1.07. Więcej co do zależności kolonizowania zapraszam na tą stronę

Dalej autor pisze o metodach militarnych danego kraju:
Cytat:
Najlepiej jeśli będzie w nim dużo piechoty i armat, gdyż są one potrzebne do oblężenia wrogich prowincji a także dobrze się spisują w boju. Oddziałami z dużą ilością kawalerii nie atakujemy prowincji, gdyż kawaleria nie jest wykorzystywana do oblężeń!

Nie wiem czym się autor kierował pisząc ten system walki...
Może nie wszyscy ( :wink: )wiedzą ale Kawaleria najlepiej sie sprawdza na równinach/płaskowyżach i tam rozniesie piechotę, natomiast w górach nie ma szans z piechotą :)

Piechota jest głównie wykorzystywana do szturmowania fortyfikacji natomiast konnica nie bierze udziału przy szturmach jednak trudni się w obleżaniu:)
Sadzę, że autor za często nie grywał Francją czy też Polską gdzie brak posiadanej kawalerii kończy się kapitulacją przed wrogiem:) (POLSKA husaria :wink: )

Cytat:
Obok atakowanej prowincji przemieszczamy naszych żołnierzy i czekamy aż wróg zaatakuje nasze miasto.
to sie nazywa szturmowanie:)

Cytat:
Warto wiedzieć, że powodzenie zmiany religii wiąże się z liczbą ludności. Im jest ona mniejsza, tym większe szanse ma wyprawa naszego misjonarza.
poziomem stabilności / oddaleniem od stolicy / umiejętności administracyjnych monarchy / czy też prowincja jest połączona drogą lądową ze stolicą / posiadaniem CORE na dany prow i coś tam jeszcze

Cytat:
Tutaj warto nadmienić, że jeśli w prowincji jest wyznawana inna religia niż państwowa, to jest w niej większe ryzyko buntu i dochód z podatków jest także mniejszy.
no i wyższe koszty stabilności. a RR (ryzyko buntu) jest większe poprzez nacjonalizacje który z czasem zanika:) a RR jest także większy gdy posiadamy prowincje z inną kulturą

Cytat:
Hm, handel był omawiany, militaria też, religia... Czy coś jeszcze?
Zdaje mi się, że przydało by się szerzej omówić sprawe Inflacji, utrzymania wojska, bb (bad boy), wasalizacji, CORE, ustawień wewnętrznych kraju, wpływu monarchy, skarbca, sędziów (- RR, + $), gubernatorów (-inflacja), tolerancji religijnej i podac może info na temat modów do tej że wspaniałej gry.
 
 
Poziom: 18 HP   0%   0/711
   MP   100%   339/339
   EXP   8%   4/45
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
anime, opowiadania
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15