gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
EU3 - Rozmowa Ogólna
Autor Wiadomość
krychu
Szeregowy
Eufan


Dołączył: 21 Lut 2005
Posty: 66
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Wto Kwi 04, 2006 12:50 pm   EU3 - Rozmowa Ogólna

Jak zapawne większość z was już wie Paradox od ponad roku pracuje nad najnowszą EU. Czego o po niej oczekujecie czy wybór grafiki 3D był trafny
Ostatnio zmieniony przez krychu Nie Maj 21, 2006 6:59 pm, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
   
Poziom: 7 HP   0%   0/130
   MP   100%   62/62
   EXP   6%   1/16
Backside 
Major
JazzFunk Planeta


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 842
Skąd: Z planety Melmaq
Wysłany: Czw Kwi 06, 2006 2:04 pm   

Może od razu dodam link do galerii, żeby wszyscy mogli ocenić :].
Ja bym chciał wiedzieć co dokładnie oznacza tu termin 3D. W Kozakach 2 w 3D są jednostki, walczące na dwuwymiarowym tle.

Ale do rzeczy. Ja jestem w grach raczej konserwatystą, jeśli chodzi o pewne elementy interfejsu, i bardzo lubię 2D, na którym się wychowałem.
Oczywiście rozumiem, że trzeba iść z tym "duchem czasu" i jeśli nie jest to nieudolnie wykonane (bugi, problemy z kamerę, kanty) to nie mam nic przeciwko.

O ile trójwymiarowość być może stanie się przyjazna dla oka w bliskim kontakcie z mapą, to już jej kilkukrotne oddalenie może spowodować zacinanie się gry (liczę więc, że cały kontynet będzie w 2D)

Poza tym 3D ma jedną, bardzo dobrą zaletę. Ja, szczerze powiedziawszy, nigdy nie mogłem się nauczyć w UE II jaki typ terenu przypada na odpowiedni kolor. Dokładniejsze oddanie podłoża automatycznie wpłynie na wysoką swiadomość podłoża po którym się poruszamy :] - "Aha, tu są góry, więc spróbuję je obejść".

Ciekaw jestem rozwiązania bitew. Czy twórcy nadal pozostawią je w tej samej formie, która czasem przybierała nieprawdopodobny wymiar - moje 24 bataliony piechoty o średnim moralu zostały pokonane przez ... 1 odział piechoty.
Jeśli dostaniemy do rąk bitwę turową lub rts, obawiałbym się, że ucierpi na tym sama gra. No i, pomimo całej radochy jaka płynie z prowadzenia bitwy, nie zapominajmy, że w EU na średniej lub wolnej szybkości gra się godzinami, dniami i tygodniami. Wprowadzenie jeszcze systemu ręcznego prowadzenia wojsk przedłużyłoby pewnie grę o jakieś 25% czasu ;) .
Ale przy takim założeniu, twórcy mogą wprowadzić zarówno możliwość prowadzenia bitwy jak i jej rozstrzygnięcia losowego przez komp. (znamy, znamy :]).

Poza tym mam czysto techniczne zastrzeżenia, w porównaniu z EU II:

- możemy tworzyć tylko jedna sojuszniczą koalicję militarną (co jest o tyle niefajne, że np. grając w 1619 Hiszpanią jesteśmy w koalicji habsubrskiej, ale nie możemy sobie pozwolić na nowy sojusz w obliczu prowadzonych wojen na kontynetach amerykańskich).
- przegrany/i powinien/ni zawierać pokój z każdym wygranym z osobna. Ja się przynajmniej czuję oszukany, że mając własne plany podoboju bynajmniej myślę o zakończeniu kampanii, podczas gdy nagle muszę cofać wojskaw i roztrwoniłem skarbiec.
- sądze, że również przydałoby się urozmaicenie wojska (na strzelców, piechurów, armaty antywojskowe i nadające się do destrukcji fortów).

- a także kupę innych drobnych wzmianek, o których na razie nie bedę wspominał :]
 
 
   
Poziom: 26 HP   1%   16/1637
   MP   100%   781/781
   EXP   3%   3/78
s2nto 
Sierżant


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 376
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro Kwi 12, 2006 12:45 pm   

Ja może dodam jeszcze najnowszy screenshot nie dawno opublikowany:

http://www.europa-univers...ad.php?t=241263
 
 
   
Poziom: 18 HP   0%   0/711
   MP   100%   339/339
   EXP   8%   4/45
Backside 
Major
JazzFunk Planeta


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 842
Skąd: Z planety Melmaq
Wysłany: Sro Kwi 12, 2006 12:59 pm   

Wow - wypas :].
Podoba mi się coraz bardziej koncepcja 3D, ale wciąż chciałbym znać odpowiedź na sposób rozwiązania systemu bitewnego oraz ewentualnych zmian w mechanice. Bo mam nadzieję, że na poszerzaniu swobody gracza i ulepszaniu mechaniki, anie na grafice, skupią się programiści
 
 
   
Poziom: 26 HP   1%   16/1637
   MP   100%   781/781
   EXP   3%   3/78
krychu
Szeregowy
Eufan


Dołączył: 21 Lut 2005
Posty: 66
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sro Kwi 12, 2006 3:31 pm   

Powiem to co już kiedyś mówiłe kiczowate te drzewa(chyba za dużo siedzialem przy 2D bo to mi wybitnie nie pasuje :mrgreen: )
 
 
   
Poziom: 7 HP   0%   0/130
   MP   100%   62/62
   EXP   6%   1/16
mande 
Pułkownik
Menedżer


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Mar 2005
Posty: 1166
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pią Kwi 14, 2006 7:52 pm   

Jest to coś, na co czekałem od baardzo dawna :smile:

Do dziś zdarza mi się siadać do EUII i pograć dość długo, ale doskwiera schematyczność gry i stara już grafika.

Backside napisał/a:
Ja się przynajmniej czuję oszukany, że mając własne plany podoboju bynajmniej myślę o zakończeniu kampanii, podczas gdy nagle muszę cofać wojskaw i roztrwoniłem skarbiec.


To, to to . Dlatego jak mogę, to rezygnuję z sojuszy, bo nie lubię być "wkopywanym" przez AI.

Odnośnie liczby jednostek, to możnaby zwiększyć ich ilość, ale bez przesady. Na przykład dla mnie lwia część jednostek w HoI była po prostu zbędna, bo albo nie miałem środków, albo nie czułem potrzeby ich tworzenia.

Myślę, że wystarczyłoby dodać podział na konnicę ciężką i konnych łuczników (potem strzelców), piechotę ciężką i lekką (może coś jak w AoEIII?), artylerię lekką i ciężką (oblężniczą) oraz dodać specjalne jednostki (typu saperzy).

Przydałoby się też kontrolować w jakiś sposób garnizony miast.

A z mniejszych rzeczy to chętnie zobaczyłbym pewną nacjonalizację jednostek (tak ad vocem wcześniejszych akapitów), np. Polska dysponowałaby Husarią o zwiększonym współczynniku ataku, a Turcja Janczarami ... oczywiście powinno się to pojawiać i zmieniać z upływem czasu i tak np. w XVIII wieku piechota pruska powinna święcić tryumfy, ale już w starciu z wojskami Napoleona powinna stracić na wartości.

Dodałbym też jakieś nowe opcje typu wybór ustroju na zasadzie obecnego wyboru religii (byłby on potem powiązany z ustawieniami polityki wewn.) i zdecydowanie widziałbym rozbudowany system rozwoju (np. zamiast "technologia lądowa" widziałbym konkretne przykłady, takie jak "zamek kołowy", "zamek skałkowy", "karakol", "odlewane, żelazne działa" itp..), coś w charakterze HoI.


Miejmy nadzieję, że gra nas nie zawiedzie :wink:
 
 
   
Poziom: 29 HP   1%   21/2142
   MP   100%   1022/1022
   EXP   84%   79/94
Mikiss 
Chorąży


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Lis 2005
Posty: 656
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Sob Kwi 15, 2006 6:49 pm   

Jak dla mnie to grafika 3D jest lepsza niż 2D. Choć nie jestem wielkim fanem serii z chęciom sobie pogram[gdy demo mnie zadowoli, a moje zasoby finansowe będą dostatecznie duże]
 
 
   
Poziom: 23 HP   0%   0/1225
   MP   100%   585/585
   EXP   35%   23/65
Ged
Szeregowy


Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 1
Skąd: Legnica
Wysłany: Sob Kwi 22, 2006 5:41 pm   

to moze ja troszke ponarzekam... ;]
nie podoba mi sie morze za bardzo (ale moze to tak tylko wyglada na screenach-konkretnie na pierwszym) i linia brzegowa :neutral:
reszta jest ok, zwlaszcza te arty z jednostkami i budynkami wygladaja super
moze tak narzekam dlatego, ze jestem juz przyzwyczajony do wersji 2d?
w kazdym razie czekam ze zniecierpliwieniem i juz mysle jakie to wymagania beda i czy pojdzie na mojego kompa, czy tez trzeba bedzie zrobic "mala" modernizacje sprzetu :]
 
 
   
Poziom: 1 HP   0%   0/18
   MP   100%   8/8
   EXP   0%   0/9
Remek 
Szeregowy


Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 2
Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 10:28 pm   Europa Universalis 3 MULTI tragedia

Co ja mam zrobić??? Jak gram sobie w EU3 samemu w pojedynczą gre to czas leci jak szalony wszystko jest OKI az milo grac. ALe jak gram z Kolegą na multi to czas leci 10 razy wolniej ze poprostu nie da sie grac. Przez 3 godziny czasu grania minely tylko 3 lata ?!!! Co mam zrobic zeby ten czas lecial szybciej na multi ?? Mam ju tego pacza 1.21 chyba ten nowy :( ??? Pomocy po co takie gry wypuszczac jak sie nie da grac normalnie na multi ??
 
   
Poziom: 1 HP   0%   0/18
   MP   100%   8/8
   EXP   11%   1/9
mande 
Pułkownik
Menedżer


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Mar 2005
Posty: 1166
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 1:00 pm   

W trybie multi czas jest ustalany przez założyciela serwera. Może on przyspieszyć lub zwolnić czas gry. Po więcej informacji zapraszam na forum EUIII http://forum.paradoxplaza...splay.php?f=323 .
 
 
   
Poziom: 29 HP   1%   21/2142
   MP   100%   1022/1022
   EXP   84%   79/94
Remek 
Szeregowy


Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 2
Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 6:12 pm   

Taaaa chyba wiem o tym. Ale jak gram przez neta w tą gre to czas leci 10 razy wolniej i tak i nie da sie w to normalnie grac!! Jak gram samemu to ta gra leci jak burza
 
   
Poziom: 1 HP   0%   0/18
   MP   100%   8/8
   EXP   11%   1/9
mande 
Pułkownik
Menedżer


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Mar 2005
Posty: 1166
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 7:00 pm   

Istnieje jeszcze coś takiego jak wydajność sprzetu. EU jest grą wymagającą przede wszystkim mocnego procka. Jeśli host ma słaby sprzęt, to może on sobie nie radzić z przeliczaniem rozgrywki i zwalnia ją.

Nalezy też zbadać przepustowość sieci.
 
 
   
Poziom: 29 HP   1%   21/2142
   MP   100%   1022/1022
   EXP   84%   79/94
Kamikadze 
Szeregowy


Dołączył: 13 Cze 2007
Posty: 2
Skąd: Lublin
Wysłany: Sro Cze 13, 2007 9:12 pm   

Według mnie EU 3 to najlepsza gra z tej serii
 
   
Poziom: 1 HP   0%   0/18
   MP   100%   8/8
   EXP   11%   1/9
Mikekun 
Szeregowy


Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 8
Wysłany: Wto Mar 02, 2010 11:01 pm   

Buhaha ........ EU3 najfajniejsza gra z serii. Rozmieszasz mnie Kamikadze. W EU3 czegoś brakuje, tego co ma EU2. Co prawda EU2 jest już grą starą ale można ją było bardzo szybko rozgryźć teraz w EU3 nie jest tak łatwo. Wogóle ja nie czuje do najnowszej części żadnego sentymentu a już mnie najbardziej wkurza system rekrutacji wojsk jaki schemat walki. Po protu tę część gry mocno zwalili. Również system dyplomacji jest pokiczkany jaki wiele innych opcji. Których dużo jest wymieniać. ( np : Nie rozumiem dlaczego jeszcze w XV wieku Cesarstwo Rzymskie Narodu Niemieckiego było tak ważne ??, analizując uważnie fakty historyczne można stwierdzić że istniało ono od XIV wieku bardzo symbolicznie, a w XV pozostała tylko nazwa. Bo wiem po zakończeniu wojen religijnych w 1555 oraz po 1649 w Niemczech. Cesarstwo Niemieckie nie miało prawo bytu politycznego oraz nie było respektowane jako licząca się siła. ) Natomiast w EU3 nadal ono istnieje oraz wywiera przynajmniej dla mnie zbyt duży wpływ na politykę ościennych państw ....

To tylko nie które z kilku wymienionych wad :D :D
 
   
Poziom: 1 HP   0%   0/18
   MP   100%   8/8
   EXP   77%   7/9
kariak97 
Szeregowy


Dołączył: 12 Cze 2010
Posty: 29
Wysłany: Sob Cze 12, 2010 5:04 am   

Ja mam w grze błąd-gdy wygrywam bitwę to mam napisane, że PRZEGRAŁEM i na odwrót. W przeciwieństwie do EU2 nie ma opisu rozwoju technologii. Nie wiem też jak ulepszac fortyfikacje.
 
   
Poziom: 4 HP   0%   0/61
   MP   100%   29/29
   EXP   18%   2/11
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
opowiadania, forum anime
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15