gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
Czy zdążymy z EURO 2012???

Czy zdążymy z organizacją EURO 2012
Tak
46%
 46%  [ 12 ]
Nie
53%
 53%  [ 14 ]
Głosowań: 26
Wszystkich Głosów: 26

Autor Wiadomość
bobinhool 
Sierżant


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 169
Skąd: Sieradz
Wysłany: Pon Mar 02, 2009 3:25 pm   

Heh, żeby zbudować te '' drogi '' na Euro to trzeba też mieć jakieś inne drogi którymmi dojedzie się do tych budowanych. Chyba, że Europoejczycy lubią chodzić po polach i po pyrkach.
 
   
Poziom: 12 HP   0%   0/319
   MP   100%   152/152
   EXP   7%   2/27
Ajmdemen 
Generał


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Cze 2004
Posty: 1198
Wysłany: Pon Mar 02, 2009 10:46 pm   

Ja powtórzę, to co już wcześniej mówiłem- organizacja Euro jest problem skali a nie jakości czy technologii. To jest po prostu "wielkie" przedsięwzięcie z rodzaju piramid w Egipcie czy Wielkiego Muru w Chinach (oczywiście z zachowaniem proporcji)- dla 40 milionowego kraju to nie będzie problem.
_________________
Platon: "Człowiek jest to istota żywa, dwunożna, nieopierzona"
Diogenes oskubawszy koguta: "Oto jest człowiek Platona"
 
 
   
Poziom: 30 HP   2%   46/2333
   MP   100%   1114/1114
   EXP   17%   17/99
pucek12 
Kapral


Dołączył: 18 Wrz 2006
Posty: 53
Skąd: Międzylesie
Wysłany: Sob Mar 07, 2009 12:48 pm   

Tak. Mysle, ze sie uda. Kazdy wie, ze Polacy zaczynaja robote jak juz ktos chce im odebrac :P

tak samo bylo z nasza szlachta wspaniala :P
przez tyle lat pasła sie, pasła, a kiedy doszlo do robiorow to zaczela myslec :P
 
 
   
Poziom: 6 HP   0%   0/104
   MP   100%   49/49
   EXP   14%   2/14
gary_joiner 
Porucznik
Zły Porucznik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lip 2007
Posty: 215
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro Mar 11, 2009 10:56 am   

Kilka wycinków prasowych z mojego podwórka ;)

Grunty pod stadion nie do końca wykupione

"Miasto nie może rozpocząć maślickich inwestycji na Euro 2012, bo nie wykupiło wszystkich działek. Toczą się spory o wartość tych gruntów. Nawet do płyty głównej przyszłego boiska piłkarskiego pretensje rości spadkobierczyni dawnego właściciela tej ziemi. (...) Pani Danuta Krzywda stara się o przywrócenie praw do dawnego majątku swego zmarłego ojca, sześciu działek o powierzchni 5600 m kw. położonych dokładnie na planowanym boisku. Walczy też o korzystną cenę za teren, na którym ma powstać tzw. Węzeł Drzymały, czyli zjazd z Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, pętla Tramwaju Plus i część parkingu koło stadionu. Jej rozmowy z miastem o sprzedaży domu i gospodarstwa, na miejscu których ma powstać Węzeł Drzymały, zaczęły się już w marcu ubiegłego roku. Porozumienia nie osiągnięto. Miasto zaproponowało za ponad hektar działki 5,5 mln zł. Ale Danuta Krzywda chce o 2 mln zł. więcej. Podpiera się wyceną wynajętego przez nią biegłego rzeczoznawcy. Uważa, że biegli drugiej strony zaniżyli wartość jej majątku. (...) Budowa infrastruktury wokół stadionu ma ruszyć latem. Oprócz działki pani Krzywdy miasto nie wykupiło też sąsiadującego z nią gruntu innego właściciela. Jak się dowiedzieliśmy, ten żąda 14 mln zł a miasto gotowe jest zapłacić najwyżej 3 mln. (...) To niespodzianka, bo dotychczas opinia publiczna była karmiona informacją, że jesteśmy przed rywalami z budową stadionu, gdyż teren na Maślicach w całości należy do miasta. Mniejsza o spór o wartości działek pani Danuty Krzywdy i jej sąsiada. Właściciele gruntów mają prawo do własnych wycen i twardych negocjacji. Problemem jest kontrowersja co do ziemi na płycie boiska. Pani Krzywda wystąpiła o jej zwrot jeszcze w 2003 roku, kiedy nikomu w Polsce nawet nie marzyły się mistrzostwa Europy w piłce nożnej. Nikt nie sprawdził stanu prawnego gruntów czy sprawdził to niechlujnie? A może rzetelnie, tylko zachował tę informację dla wąskiego grona wtajemniczonych? To ogromna inwestycja i takich wpadek tuż przed jej odpaleniem być po prostu nie powinno. A już mieliśmy cyrk z ustaleniem, kto naprawdę wygrał przetarg na budowę stadionu, z przemilczaniem informacji o rzeczywistych kosztach przedsięwzięcia. (...)

11.03.09

Stadion na Euro wybuduje jednak Mostostal

Najpierw stadion na Maślicach miał budować Mostostal, który wygrał przetarg. Potem komisja przetargowa uznała, że jednak Max Bögl, bo zwycięzca miał zrobić błędy w ofercie. Mostostal odwołał się i znowu jest głównym wykonawcą. Teraz Max Bögl może pójść do sądu. (...) Orzeczenie Izby kończy trwający kilka miesięcy, pełen protestów i odwołań, proces wyłaniania budowniczego wrocławskiego stadionu. W październiku ub. roku do finałowego rozstrzygnięcia komisja złożona z pracowników spółki Wrocław 2012 i Urzędu Miasta wybrała tylko dwa konsorcja: Mostostalu i Alpine Bau. Od tej decyzji odwołał się odrzucony Max Bögl. Jego protest uznano i tym samym dopuszczono do ostatecznej rozgrywki. Przetarg rozstrzygnięty został w styczniu. Za najlepszą ofertę uznano tę Mostostalu. Decyzja nie była jednak jednogłośna. W głosowaniu komisja przetargowa podzieliła się po połowie. Zadecydował więc głos przewodniczącej Anity Fornalczyk, która opowiedziała się za Mostostalem. Wtedy Max Bögl zaprotestował ponownie. Jego prawnicy podnosili, że gwarancje bankowe przedstawione przez konkurencję są nieprawidłowe. Chodziło o drobiazgi: w tłumaczeniu dokumentacji użyto skróconej nazwy jednej z firm tworzących konsorcjum, w nazwie innej zamiast znaku "&" użyto angielskiego słowa "and". Komisja stosunkiem głosów 4:2 postanowiła protest uznać. (...) Wrocław otrzymał w poniedziałek dwie wiadomości. Dobra jest taka, że wykonawca stadionu wreszcie został wybrany i budowa niebawem powinna się rozpocząć. Zła, że potrzeba było do tego interwencji Krajowej Izby Odwoławczej. Komisja przetargowa złożona z pracowników spółki Wrocław 2012 problemu nie udźwignęła. Najpierw ofertę Mostostalu uznała za najlepszą, by potem w ogóle wykluczyć ją z przetargu. A i ta decyzja okazała się bezzasadna.

Taką pracę komisji równie dobrze można byłoby zastąpić losowaniem."

03.03.09

"Wrocław: Lotnisko na Euro? Bardzo wątpliwe"

Maleją szanse na nowy terminal wrocławskiego portu przed piłkarskim Euro 2012. Prace powinny rozpocząć się w czerwcu, ale port nie zdąży nawet z procedurą przetargową. A od listopada ma też kilka dodatkowych problemów - musi na przykład uzyskać opinię ekologów, a to budowy nie przyspieszy. (...) Warty 240 milionów złotych nowy terminal ma powstać na 11 hektarach terenu wokół obecnego lotniska. Przyjmie 4,5 miliona pasażerów rocznie (dziś ledwie 1,3 miliona). Z jego budową port już jest opóźniony o osiem miesięcy. Pozwolenie na budowę wojewoda dolnośląski Rafał Jurkowlaniec wydał co prawda już w połowie kwietnia ubiegłego roku, ale władze lotniska dopiero pod koniec grudnia poinformowały, że chcą terminal budować w innym miejscu - sto metrów od pierwotnej lokalizacji. Leszek Karwowski, wiceprezes wrocławskiego portu lotniczego, zwłokę tłumaczy koniecznością "przeprojektowania lokalizacji".

Pod koniec roku do wojewody wpłynął więc wniosek o wydanie nowego pozwolenia na budowę uwzględniającego zmianę miejsca. Został jednak odrzucony. (...)
Ale oprócz zamieszania z nową lokalizacją władze portu mają i inny kłopot. Od listopada obowiązuje bowiem nowa ustawa nakładająca na inwestora obowiązek uzyskania tzw. decyzji środowiskowej. Wydaje się ją m.in. na podstawie pozytywnej opinii mieszkańców oraz organizacji ekologicznych. W praktyce oznacza to, że mogą one teraz łatwiej blokować inwestycje. (...) Najpoważniejszym problemem może być jednak rozstrzygnięcie przetargu. W najnowszym harmonogramie budowy terminalu zarząd lotniska założył, że aby wybudować go do stycznia 2012 roku, prace muszą rozpocząć się najpóźniej na przełomie maja i czerwca. Natomiast rozstrzygnięcie przetargu na wykonawcę - w pierwszej połowę kwietnia."

19.01.09

Remont Dworca Głównego z rocznym opóźnieniem

"Dopiero za rok rozpocznie się remont Dworca Głównego we Wrocławiu. Zgodnie z pierwotnymi ustaleniami prace powinny trwać już od kilku miesięcy. Do dziś jednak PKP nie mają nawet projektu modernizacji budynku. O konieczności odnowienia budynku dworca mówi się od kilkunastu lat. Idea nabrała realniejszych kształtów w połowie 2007 roku, bo dzięki przyznaniu miasto Euro 2012 pojawiła się możliwość pozyskania środków unijnych na tę inwestycję. PKP powołały wtedy specjalnego dyrektora, który miał odpowiadać za przeprowadzenie modernizacji. Zaraz po nominacji Teresa Kalisz zapewniała, że prace budowlane rozpoczną się pod koniec 2008 roku. Niestety do dziś dworzec jak straszył, tak straszy. A jedyne, co PKP zrobiły przez ostatnie półtora roku, to rozstrzygnięcie konkursu na koncepcję architektoniczno-urbanistyczną rewitalizacji budynku. We wrześniu ubiegłego roku wygrała go warszawska pracownia architektoniczna Grupa 5. PKP powierzyły jej przygotowanie projektu, ale prace nad nim dotąd nie ruszyły. (...) Przez lata koleje narzekały, że nie mogą wyremontować budynku Dworca Głównego, bo brakuje im pieniędzy. Teraz, gdy je mają, zabierają się do tego remontu jak do jeża. Realizują prace w takim tempie, jak kursują ich pociągi. Na niektórych trasach wolniej niż przed wojną. Jeśli koleje będą prowadzić tę inwestycję tak ospale, to w 2012 przywitamy kibiców na rusztowaniach."

13.02.09

Prezesi od stadionu chcą jeździć w luksusie

"Budowa stadionu na Maślicach jeszcze nie ruszyła, są kłopoty z jej finansowaniem, a szefowie miejskiej spółki powołanej do budowy już organizują przetarg na luksusowe auta dla swoich potrzeb. Szefowie spółki Wrocław 2012 na początku tego roku ogłosili przetarg na leasing operacyjny trzech aut. Jak przyznał sam prezes spółki Sławomir Wojtas, jedno jest dla niego, a dwa pozostałe dla jego zastępcy i głównego inżyniera. W specyfikacji przetargowej bardzo dokładnie wyliczono parametry samochodów. Dwa pierwsze auta to samochody typu SUV, łączące cechy luksusowego samochodu terenowego z osobowym. Trzeci, przeznaczony dla prezesa, to samochód osobowy, ale za to z luksusowym wyposażeniem: silnikiem o pojemności nie mniejszej niż 2170 ccm i mocy nie mniejszej niż 170 KM, komputerem pokładowym, dwustrefową klimatyzacją, podgrzewanymi fotelami i lusterkami, zmieniarką na nie mniej niż sześć płyt CD. Koniecznie w kolorze czarny metalik, z tapicerką z alcantary. Nie może być krótszy niż 4,7 m i węższy niż 1,8 m.

Tomasz Siwiński, redaktor naczelny specjalistycznego pisma o samochodach "Flota": - W przypadku tego auta zamówienie wydaje się dość oczywiste, ponieważ takie parametry jako jeden z nielicznych spełnia samochód Ford Mondeo 2.2 Duratorq TDCi 175 KM Titanum S. Takie auto można kupić za około 120 tys. zł. W przypadku dwóch pierwszych powinien być to luksusowy samochód rekreacyjny. Takie warunki spełnia np. toyota RAV 4 czy hyundai santafe. Koszty takich aut z zaproponowanym wyposażeniem to około 140-160 tys. zł. (...) Na rynku sprzedaży samochodów zastój. Wydaje się, że o taką ofertę jak ze spółki Wrocław 2012 powinni bić się wszyscy. W piątek okazało się, że nikt nie jest nią zainteresowany. Być może sprzedawcy z kraju nie zorientowali się, że na trzy dni przed otwarciem ofert anulowano idiotyczny, dyskwalifikujący ich wymóg posiadania wrocławskiej rejestracji. Taki warunek, zdaniem naszego informatora, we Wrocławiu spełnia tylko jedna firma. Ale dlaczego nawet ona nie skorzystała z tej gratki?"

23.01.09

Na dokładkę kilka nagłówków z bieżącego roku:

"Remont Hallera: Są spóźnieni, ale mają czas"
"Ulica Grabiszyńska będzie rozkopana na całego"
"Remont ul. Wyścigowej tańszy, ale za to dłuższy "
"Ścieżka zdrowia na Hallera, czyli niekończące się remonty"
"Ruch naprzemienny, a problem korków stały"
"Dlaczego zatramwaj 704 musi stać w korkach?"
"Szersze ulice nie zmniejszą wrocławskich korków"

Wszystkie wycinki i nagłówki pochodzą z wrocławskiego wydania gazety wyborczej, za www.gazeta.pl

Od siebie mogę dodać tyle, że obecnie wsiadając do byle jakiego tramwaju nigdy nie wiem dokąd mnie zawiezie, bo trasy zmieniają się dosłownie z dnia na dzień. Przechodząc przez dworzec główny, a przechodzę przez niego co drugi dzień, zawsze spotykam kogoś kto prosi o pieniądze na jedzenie lub bilet, ewentualnie wyłudza papierosy. Gdy łażę popołudniami po mieście, bez znaczenia czy po centrum czy peryferiach, na wykopkach i remontach nikt nie pracuje.

Chciałbym być optymistą, na prawdę, ale jakoś się, cholera, nie da...
 
   
Poziom: 13 HP   0%   0/370
   MP   100%   176/176
   EXP   70%   21/30
Ajmdemen 
Generał


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Cze 2004
Posty: 1198
Wysłany: Nie Kwi 05, 2009 11:58 am   

Polacy lubią narzekanie, toteż jest popyt na takowe artykuły- a prasa skrzętnie ów popyt zaspokaja.
_________________
Platon: "Człowiek jest to istota żywa, dwunożna, nieopierzona"
Diogenes oskubawszy koguta: "Oto jest człowiek Platona"
 
 
   
Poziom: 30 HP   2%   46/2333
   MP   100%   1114/1114
   EXP   17%   17/99
micro 
Kapral
Hemos pasado!


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 86
Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 8:20 pm   

Stadiony, na pewno zrobimy, gorzej z drogami, bo już teraz wiadomo że tyle km autostrad ile początkowo miano zrobić, nie uda się wykonać.
 
   
Poziom: 8 HP   0%   0/159
   MP   100%   76/76
   EXP   26%   5/19
SanchoPL 
Kapral


Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 111
Skąd: Radom
Wysłany: Pią Kwi 17, 2009 9:12 am   

no z autostradami to się raczej nie wyrobimy, zresztą z tym jak zawsze, ale za to przynajmniej stadiony, hotele, itp. będą
 
 
   
Poziom: 9 HP   0%   0/193
   MP   100%   92/92
   EXP   55%   11/20
Paweł94 
Kapral


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 120
Skąd: Tyszowce
Wysłany: Pią Kwi 17, 2009 4:41 pm   

Co do hoteli itp czytaj infrastruktura to nie sądzę abyśmy z tym zdążyli.
 
 
   
Poziom: 9 HP   0%   0/193
   MP   100%   92/92
   EXP   100%   20/20
micro 
Kapral
Hemos pasado!


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 86
Wysłany: Pią Kwi 17, 2009 4:55 pm   

ale my w przeciwieństwie do Ukrainy, mamy już dobrze rozwiniętą infrastrukturę,
jedyny nasz problem to te przeklęte drogi, ale przez nie raczej nam Euro nie zabiorą ; )
 
   
Poziom: 8 HP   0%   0/159
   MP   100%   76/76
   EXP   26%   5/19
Klemens 
Generał


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2004
Posty: 2699
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 8:13 pm   

Tak tytułem ciekawostki dodam, iż od strony prawnej (a właściwie to prawniczej) różnica jest widoczna gołym okiem - tak szybko zapadających decyzji o lokalizacji celu publicznego i lokalizacji dróg nigdy jeszcze nie było.

Inna kwestia to ich jakość - dość powiedzieć, iż autostrada do Medyki w decyzji została wytyczona w ten sposób, iż biegnie ona w części idealnie po linii kolei...
_________________
Sapere aude, Gość!
 
 
   
Poziom: 41 HP   5%   268/5376
   MP   100%   2567/2567
   EXP   39%   70/177
micro 
Kapral
Hemos pasado!


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 86
Wysłany: Pon Kwi 27, 2009 7:46 pm   

Hehehe "Inna kwestia to ich jakość - dość powiedzieć, iż autostrada do Medyki w decyzji została wytyczona w ten sposób, iż biegnie ona w części idealnie po linii kolei..."

Na pewno zdążymy przygotować te euro razem z Ukrainą to wszyscy politycy nam zapewniają. Tylko szkoda, że nie mówią o jakości tej imprezy. :razz:
 
   
Poziom: 8 HP   0%   0/159
   MP   100%   76/76
   EXP   26%   5/19
SanchoPL 
Kapral


Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 111
Skąd: Radom
Wysłany: Wto Kwi 28, 2009 12:15 pm   

Pod względem jakości myślę, że nie będzie tak źle. Nie będą to najgorsze mistrzostwa w historii ale i też nie najlepsze
 
 
   
Poziom: 9 HP   0%   0/193
   MP   100%   92/92
   EXP   55%   11/20
Asterix 
Chorąży


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2006
Posty: 195
Skąd: Myszków
Wysłany: Czw Maj 14, 2009 1:08 pm   

Panowie jak oceniacie wczorajszy wybór miast w których zostaną rozegrane mistrzostwa??
 
 
   
Poziom: 13 HP   0%   0/370
   MP   100%   176/176
   EXP   3%   1/30
SanchoPL 
Kapral


Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 111
Skąd: Radom
Wysłany: Czw Maj 14, 2009 5:22 pm   

Ja myślę że był dobry, ale zamiast Wrocławia ja dałbym Kraków. Dlaczego? Jest co zwiedzać i dobrze rozwinięta baza noclegowa, dużo barów, restauracji itp.
 
 
   
Poziom: 9 HP   0%   0/193
   MP   100%   92/92
   EXP   55%   11/20
micro 
Kapral
Hemos pasado!


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 86
Wysłany: Pon Maj 18, 2009 2:44 pm   

Cóż możemy liczyć na to, że Ukrainie odpadnie jakieś miasto, to wtedy Kraków będzie miał olbrzymią szansę, na organizacje euro ; )

Ale szczerze mówiąc byłem mile zaskoczony, że pod względem stadionów jesteśmy już tak przygotowani ^^

[ Dodano: Pon Gru 14, 2009 9:19 pm ]
Odświeżam wątek.

Jak wam się podoba logo eu 2012?

http://sport.onet.pl/0,12...toreportaz.html

Oczywiście przedstawiciele PZPN są z siebie dumni, mają z czego?
 
   
Poziom: 8 HP   0%   0/159
   MP   100%   76/76
   EXP   26%   5/19
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
widmo, recenzje anime
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 17