gry strategiczneSerwis gier strategicznych www.sztab.com  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat


Poprzedni temat :: Następny temat
Bieda, panie, bieda...

Uważam się za osobę...
biedną
60%
 60%  [ 9 ]
zamożną
40%
 40%  [ 6 ]
Głosowań: 5
Wszystkich Głosów: 15

Autor Wiadomość
Klemens 
Generał


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2004
Posty: 2700
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Sob Mar 19, 2005 5:23 pm   Bieda, panie, bieda...

Zaroiło się nam ostatnimi czasy od ankiet, pozostaje mi więc zachować nadzieję, że przebaczycie mi i tą:)).

Mark Twain kiedyś powiedział: "są trzy rodzaje kłamstw: kłamstwa, bezczelne kłamstwa i statystyka." Oczywiście niemało w tym zwykłej złośliwości i ironii, choć rzecz jasna ziarnko prawdy także się tu kryje...

Pytaniem, które Wam stawiam, chciałbym poznać Waszą ocenę swego życia, a w konsekwencji także naszego państwa, naszych czasów. Prosiłbym także o małe uargumentowanie swego głosu...
 
 
Poziom: 41 HP   5%   268/5376
   MP   100%   2567/2567
   EXP   40%   71/177
MartivaR
Kapral


Dołączył: 23 Lut 2005
Posty: 34
Wysłany: Sob Mar 19, 2005 5:37 pm   

Możnaby jeszcze dać opcję 'ustabilizowaną' coś między tym a tym. Ogólnie jednak w naszym pięknym kraju kasy zawsze brakuje na wszystko :)
 
 
Poziom: 4 HP   0%   0/61
   MP   100%   29/29
   EXP   63%   7/11
Klemens 
Generał


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 04 Kwi 2004
Posty: 2700
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Sob Mar 19, 2005 5:39 pm   

MartivaR napisał/a:
Możnaby jeszcze dać opcję 'ustabilizowaną' coś między tym a tym.


Specjalnie tegoż nie uczyniłem - co prawda może to nie do końca zgodne z metodologią, ale pozwoli otrzymać jaśniejsze odpowiedzi, poznać stan ducha...
 
 
Poziom: 41 HP   5%   268/5376
   MP   100%   2567/2567
   EXP   40%   71/177
Ajmdemen 
Generał


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Cze 2004
Posty: 1198
Wysłany: Sob Mar 19, 2005 9:12 pm   

Cytat:
Specjalnie tegoż nie uczyniłem - co prawda może to nie do końca zgodne z metodologią, ale pozwoli otrzymać jaśniejsze odpowiedzi, poznać stan ducha...


w moim przypadku to jednoznacznie klasa średnia- ja pieniędzy nie zarabiam, a rodzice otrzymują około średniej krajowej (ale ciężko na to pracują). Nie mogę więc oddać głosu.
 
 
Poziom: 30 HP   2%   46/2333
   MP   100%   1114/1114
   EXP   17%   17/99
Gonzo 
Porucznik


Dołączył: 10 Kwi 2004
Posty: 610
Wysłany: Nie Mar 20, 2005 12:00 pm   

Nie mógłbym się nazwać osobą zamożną, lecz znowu biedna? Choć przychiliłem się do pierwszej odpowiedzi i tak zagłosowałem, to brakuje mi czegoś pośredniego.
 
Poziom: 22 HP   1%   11/1106
   MP   100%   528/528
   EXP   61%   36/59
Filo
Kapral


Dołączył: 15 Sty 2005
Posty: 26
Skąd: Starachowice
Wysłany: Nie Mar 20, 2005 4:19 pm   

No i ten sam problem co koledzy :( Jak popatrze na biedniejszą część klasy to mi sie zdaje że jestem bogaty , ale jak spojże na reszte to mi sei zdaje że jestem biedny . Tak samo jest z naszym Narodem : jak sie porównamy powiedzmy do Rosjan to jesteśmy bogaci (mówie o ogóle ) ale jak spojżymy na niemców to jesteśmy biedaki . Tak to jest
 
 
Poziom: 3 HP   0%   0/44
   MP   100%   21/21
   EXP   88%   8/9
drAq 
Pułkownik


Dołączył: 04 Kwi 2004
Posty: 140
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: Nie Mar 20, 2005 4:58 pm   

Co prawda nie uważam się za osobę tak zamożną, jak i biedną (zwłaszcza, że sam nie zarabiam póki co), zresztą, jak widać każdy najchętniej tak by zagłosował. Oddałem głos na zamożną, ponieważ w moim odczuciu, to że starcza mi na podstawowe rzeczy, a czasem i na jakieś "dodatki" jest zbyt ważne żeby uważać się za biednego. Człowiek jest istotą, której i tak zawsze jest mało i to zwłaszcza w kwestii majątku :( Cóż, móiąc szczerze ja chyba za bardzo żyję ideałami i zarzekam się, że jeśli będę miał kiedyś spore zarobki, to nie będę przesadzał z wydawaniem, a wykorzystam je odpowiednio... heh... ideały... :( Na zakończenie to tylko dodam, że moi rodzice nigdy by się nie zgodzili z moją opinią, że jesteśmy zamożni. Aha... Wciąż dziwią mnie hasła typu... "A w naszym kraju, to tak i tak..." - Polska jest wspaniałym krajem, ale narzekanie, to chyba naprawdę nasza cecha narodowa.
 
 
Poziom: 10 HP   0%   0/230
   MP   100%   110/110
   EXP   90%   20/22
raynale
Szeregowy


Dołączył: 17 Sie 2004
Posty: 135
Wysłany: Pon Mar 21, 2005 11:29 pm   

Bieda/ nędza to brak wolnosci.
Brak wolnosci to skutek innych braków:
a) chleba,
b) pracy,
c) swobód etc., etc...,
wiec niekoniecznie pieniedzy.
Pieniądze biede łagodzą, ale jej nie usuwaja ( i nie musze chyba przywoływac tu czasów Kaliguli czy innych potworów).
Pisanie o wolnosci "od" czy "do" - pozwólcie - odłoze na "górną" półke, tworzenie panegiryków na temat pieniedzy - na półke "dolną".
A że swobód i wolnosci (a najbardziej pieniedzy) brak mi nieustannie, puenta moze byc tylko jedna, jedyna...

BTW.Wystawy numizmatyczne przyprawiają mnie o niezdrowy rechot: ktos kiedys "odłozył", a nie zdążył wydac (jak widac: krzewicielem idei oszczednosciowych to ja nie jestem :) )
 
Poziom: 10 HP   0%   0/230
   MP   100%   110/110
   EXP   68%   15/22
Binol 
Szeregowy
Uzzurro-Neri


Dołączył: 18 Lut 2005
Posty: 44
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sro Mar 30, 2005 10:51 am   

Ja jak wiekszosc nie zarabiam tylko moi rodzice, na braqk kasy nie narzekamy oczywiscie wybral bym tą posrednią opcje(gdyby byla) wiec glosuje na zamorzną. Wedlug mnie ankieta nie jest tak dokonca oceniajacą stan panstwa bo osoby ktorym na podstawowe rzeczy brakuje nie bedą mieli przecierz kompa i netu
 
 
Poziom: 5 HP   0%   0/81
   MP   100%   38/38
   EXP   46%   6/13
_FaRaOn_
Szeregowy


Dołączył: 28 Sie 2005
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon Sie 29, 2005 11:11 am   

Cuż, mieszkam we Wrocławiu i przechodząc przez miasto albo dworzec wiedze jak ludzie żebraja na ulicy,nie jest to widok "zachwycający".Pracuje w markecie zarabiam 500 zł wiec marne pieniądze .powiem wam a raczej napisze ,że ciesze sie z pracy jaka mam bo bardzo duzo osob jej nie ma i cierpi skrajna nedze.Osobiscie mnie bardzo dołuje taka sytuacja w Polsce...Czy uważam się za osobe biedną ?.Tak pieniądze jakie zarabiam ledwo starczają mi na bardzo skromne życie.
 
 
Poziom: 1 HP   0%   0/18
   MP   100%   8/8
   EXP   77%   7/9
Radzik
Chorąży
The pissmaker ;-P


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Kwi 2004
Posty: 123
Skąd: Kętrzyn
Wysłany: Pon Sie 29, 2005 6:17 pm   

Mercedesa ani Ferrari to ja nie mam ;-) , a to mi się kojarzy z bogactwem, ale żeby zaraz bieda... Pamiętam czasy komuny - kiedy w 40K mieście nie można było dostać chleba w sobotę, za herbatą stało się 2-3h w kolejce, ściągało się dziecko, babcię, ciocię... żeby dostać większy przydział papieru toaletowego... Pamiętam jak wygryzałem skórki od banana, żeby było go 'więcej' i żeby dłużej cieszyć się jego smakiem, bo następny raz banany rzucą na kolejne Boże Narodzenie... To była, panie, bieda...
Dziś mam wszystko, o czym marzyłem w dzieciństwie - jako taki samochód, kompa [nawet takiego, na którym nie skaczą mi najnowsze gry], stałkę [o tym to nawet nie marzyłem w dzieciństwie, bo o Internecie nie słyszałem :) ], książki, filmy [o DivX'ach też się wtedy nie marzyło, ale o czymkolwiek poza TVP 1 i 2, w której były same czeskie i radzieckie produkcje ;-) ]. W sumie marzenia o dobrach materialnych szybko mi się wyczerpały - taki niewymagający jestem ;-) i od tej strony nie odczywam dziś żadnego braku. Znaczy się, zagłosuję, że bogaty jestem ;-)
 
 
Poziom: 10 HP   0%   0/230
   MP   100%   110/110
   EXP   13%   3/22
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
forum anime, widmo
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13