Wykład Techlandu - Gry Komputerowe, Zarządzanie Produkcją Oraz Nowoczesne Techniki Multimedialne |
Wykład Techlandu - "Gry komputerowe, zarządzanie produkcją oraz nowoczesne techniki multimedialne"
Zaczęło się normalnie, ot zaproszono wszystkich na 17.30, jednak "load" okazał się dość długi.
Pewnie dlatego, że wszyscy chcieli wejść już o 17.00 ;) i tak też kiśli w przejściu w oczekiwaniu na
otwarcie czeluści (sam poślizg organizatorów to nieznaczne 15 minut). Na szczęście co pewien czas,
pomiędzy oczekującymi przemykały przedstawicielki płci pięknej z Techlandu, zwracając na siebie
wszystkie spojrzenia rządnego wrażeń "tłumu" :), który po tego rodzaju atrakcjach nabrał apetytu
na kolejne smakołyki jakie mieli zafundować organizatorzy ;). No, ale nie był to przecież pokaz mody,
tylko spotkanie czysto Informatyczne, o gry komputerowych oraz rynku IT.
Cały wykład trwał około 2,5 godziny i co dziwne nie był nudny (przysnąłem góra dwa razy ;)), występujący publicznie pracownicy firmy opowiadali o swojej pracy i jej wynikach, w tak interesujący sposób, że zasnąć po prostu się nie dało ;). No, ale żarty na bok (choć cały wykład i w żarty obfitował, pewnie nie zamierzone, ale tym bardziej godne uśmiechu :)), panowie występujący przed zgromadzonymi podeszli do zadania bardzo poważnie i zaprezentowali temat w dostępny i widać rzetelnie przygotowany wcześniej sposób. Ale o czym to oni mówili (?), ... sami pewnie nie wiedzą ;); zaraz, zaraz,.... miało być bez głupich żartów..., wróćmy wiec do tematu. Otóż głównym zamierzeniem koreferaty było uświadomienie zgromadzonym tego, jak trudno jest stworzyć dobrą grę komputerową, która jak się okazuje jest bardzo wymagającym i do końca nieokiełznanym tworem. Wszystkie twierdzenia, oświadczenia, tezy, protezy i inne takie tam pierdoły ;) było bardzo ładnie dokumentowane i obrazowane schematami, rysunkami, a nawet multimedialnymi pokazami. Po teoretycznym wstępie (trudnym dla nie obeznanych w temacie), INŻYNIERIA OPROGRAMOWANIA A PRODUKCJA GIER KOMPUTEROWYCH - na scenę wszedł Paweł Zawodny, który opowiedział wszystkim zgromadzonym (ponad 200 osób) o poszczególnych etapach tworzenia gry komputerowej (fazy testów, organizacja pracy, podział obowiązków, komunikacja w zespole itp.), czym wprowadził wszystkich w podstawowe tajniki programistyczne i pozwolił spojrzeć z innej strony na proces powstawania programów multimedialnych. RENDERER WSPÓŁCZESNEJ GRY 3D to kolejny temat jakim zajął się Grzegorz Świstowski. Poruszane tutaj sprawy były jednak skierowane do tej części słuchaczy, którzy zaczynają zabawę z programowaniem gier lub tworzeniem do nich grafiki. Dziwnym zrządzeniem losu, dobrze bawili się jednak wszyscy :). MATERIAŁY JAKO DOMINUJĄCA TECHNIKA OSIĄGANIA JAKOŚCI WIZUALNEJ - tym razem na podium stanął grafik, projektant materiałów i twórca poziomów w grach Techlandu - Maciek Jamrozik, który postanowił zapoznać zgromadzonych z historią grafiki komputerowej i takimi pojęciami jak pixel i vertex shadery. Najważniejsze jednak było to, iż trudne sformułowania i techniki jakie były omawiane, zostały przedstawione na przykładach prezentacji Xpand Rally. Podsumujmy: Było ciekawie, miło (ciepło, duszno ;)) i profesjonalnie, Techland pokazał, iż jest na tyle zorganizowaną firmę, mającą na tyle duży potencjał, iż jego produkty (własnej produkcji, nie tylko te biernie wydawane) jeszcze nie raz podbiją serca graczy nie tylko w Polsce, ale i za granicami naszego bitowym miodem płynącego kraju. Na koniec życzę sobie, jak i Wam więcej takich konferencji jaką zorganizował Techland oraz Stowarzyszenie Studenckie P.A.W.A.M., Portal Społeczności Studenckiej Szef.Net, dnia 15 czerwca 2004 we Wrocławiu w sali wykładowej HS wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego na Placu Grunwaldzkim.
Daniel "KULL" Sodkiewicz
Wykład Techlandu - "Gry komputerowe, zarządzanie produkcją oraz nowoczesne techniki multimedialne" |
Autor: 116 |
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
30.08.2022 |
m237 »
"Matilda II - twardy orzech" Zdjęcie przedstawiają
więcej komentarzy
dodaj komentarz