LOGOWANIE
Zarejestruj sie

StarCraft 2

StarCraft 2
Sztab VVeteranów
Tytuł: StarCraft 2
Producent: Blizzard Entertainment
Dystrybutor: Licomp Empik Multimedia
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2010-07-27
Premiera Świat:
Autor: SVV
Ocena
czytelników 83 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 95% procent
Wyroznienie
Głosuj na tę grę!

StarCraft II - pierwsze wrażenia

StarCraft II - pierwsze wrażenia



Dnia 19 maja 2007 r. opublikowane zostały pierwsze informacje tyczące się tytułu, na który czekały miliony graczy. Mimo ich stosunkowej lakoniczności wzbudziły one wielkie zainteresowanie i dały początek szeregowi dyskusji. Nie inaczej było i w środowisku Sztabu VVeteranów, takoż poniżej zamieszczamy ekstrakt z najciekawszych wypowiedzi.



Czcionka koloru zielonego - Ajmdemen



Czcionka koloru brązowego - Klemens



Czcionka koloru niebieskiego - Matis



Pierwsza część StarCrafta brutalnie wyrwała wiele tygodni z mojego życiorysu. Interesująca fabuła, wielka grywalność i jeden z najlepszych trybów multi jakie kiedykolwiek ujrzały światło dzienne. To wszystko złożyło się na obraz gry ponadczasowej. Oglądając screeny z zapowiadanego sequela mam wrażenie, że choć gra została przeniesiona w trzeci wymiar, to jej dusza przetrwała. Jeśli Blizzard stanie na wysokości zadania (w co nie wątpię), to prawowity władca RTS-ów osadzonych w kosmicznych realiach wróci wśród błysku złota na swój tron.



bgcolor="#748D6D">
























Również liczę na to, że projekt pod tytułem „StarCraft II” zakończy się sukcesem. Wyzwanie jest ogromne- oczywistą rzeczą jest, że każda zmiana w stosunku do części pierwszej wywoła zadowolenie jednych i sprzeciw innych, a że ci drudzy głośniej wyrażają swoją opinię (taka już natura ludzka), to autorów z pewnością czeka „suszenie głowy” nawet jeśli gra będzie świetna. Świetna gra nie może bowiem być kopią pierwowzoru – po StarCrafcie II oczekujemy by wniosła jakiś przełom w dziedzinie RTS-ów w ogóle, podobnie jak część pierwsza. Z drugiej strony nie chcemy właściwie zmiany klimatu i założeń wspaniałej części pierwszej. Jak tu pogodzić tak rozbieżne oczekiwania?



Cóż, wszelkie docierające do nas sygnały wskazują jednak, że Blizzard zamierza to wyzwanie podjąć w pełnym tego słowa znaczeniu i ze świadomością skali trudności tego przedsięwzięcia.




bgcolor="#748D6D">
























Czas na odrobinę mojego sceptycyzmu. Pierwszą rzeczą, która zdecydowanie mnie rozczarowała, jest oprawa graficzna sequela. Spodziewałem się jakichś fajerwerków, o krok wyprzedzających konkurencję, jak to było w przypadku pierwowzoru. A tymczasem klops! Wyraźnie widać, iż twórcy skupili się na małym tylko podrasowaniu silnika znanego z WarCrafta 3, a nie stworzeniu nowego. A czas przecież płynie nieustannie i niektóre rozwiązania w rodzaju renderowanych teł już trącą myszką. Czyżby StarCraft II miał być pozycją budżetową?



Po obejrzeniu pierwszego oficjalnego filmu z gry mam też obawy co do ilości nowych jednostek,
a w konsekwencji tego, ile spośród starych (dragooni!) zostanie wyrugowanych. Co by nie mówić przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka, a i trudno by było w sposób fabularnie spójny wyjaśnić nieobecność tychże. Choć nie mam większych wątpliwości – jakie te by nie były, z pewnością będą doskonale wyważone i zbalansowane. Przyjemność zabawy w „papier-nożyce-kamień”, tak typowa dla pierwszej części, nie zostanie zagubiona – wszak czymś, a jak wiemy nie grafiką, Blizzard musiał się przez te cztery lata zajmować.



bgcolor="#748D6D">
























Czy będzie nowa rasa? Czy będzie to hybryda zergów i protossów, z którymi mogliśmy się zetknąć w Brood war, a może sami Pradawni? I czy tak naprawdę będą oni potrzebni? Trudno mi sobie wyobrazić sensowne zaimplementowanie czwartej naprawdę odmiennej frakcji, która w sposób równorzędny mogłaby rywalizować z pozostałymi. Z drugiej strony – kto miałby to osiągnąć, jeśli właśnie nie Blizzard?




Autorzy gry jak dotąd zaprzeczali pogłoskom o wprowadzeniu czwartej rasy, co mi akurat wydaje się niezłym pomysłem- jest to jedna z tych zmian, które można wprowadzić w miarę bezboleśnie, a które mogą wzbogacić rozgrywkę. Skoro w pierwszej części opisane są zmagania trzech inteligentnych ras, to nie widzę większych przeciwwskazań dla wprowadzenia czwartej powstałej z mniejszym lub większym udziałem Pradawnych, których jak dotąd od udziału w konflikcie mogła powstrzymywać choćby odległość od tej części galaktyki, w której ów konflikt się rozgrywał.



bgcolor="#748D6D">
























Z perspektywy naszego własnego podwórka intryguje mnie kwestia ewentualnej lokalizacji gry – czy jeśli do tego dojdzie, a po WarCrafcie 3 i Diablo 2 absolutnie bym tego nie wykluczał, to czy dystrybutor poprzestanie na lokalizacji kinowej, czy też zaszarżuje na całościową? Bo tej ostatniej chyba bym mu nie wybaczył – żądam Raynorowego „sounds fun”, a nie żadnego „fajno brzmi”! Ze względów ekonomicznych wcale jednak tego ostatniego wariantu, od którego cierpnie mi skóra, bym nie wykluczał.






Dariusz „Ajmdemen” Wojtyra


E-mail autora: ajmdemen(at)sztab.com


Piotr „Klemens” Kociubiński


E-mail autora: klemens(at)sztab.com


Mateusz „Matis” Cholewiak


E-mail autora: Punisher1990(at)o2.pl





Autor: SVV
skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
20.05.2012 | WunderWaffel » Mało wiesz o balansie w takim razie i warto by był
15.08.2010 | blazejco12345 » To jest po prostu super.
15.08.2010 | blazejco12345 » To jest po prostu super.
05.08.2010 | blazejco12345 » To jest po prostu super.
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję