Space Rangers 2: Rebelia

Space Rangers 2: Rebelia
Sztab VVeteranów
Tytuł: Space Rangers 2: Rebelia
Producent: Elemental Games
Dystrybutor: Cenega Poland
Gatunek: Strategia RTS
Premiera Pl:2006-01-19
Premiera Świat:
Autor: Wojman
Ocena
czytelników 90 GŁOSUJ
OCENA
REDAKCJI 90% procent
Głosuj na tę grę!

Space Rangers 2: Rebelia

bgcolor="#748D6D">
















Pilot z dobrze rozwiniętą umiejętnością celowania może zadawać przeciwnikom maksymalne obrażenia, na jakie pozwala zainstalowana na statku broń. Z kolei mobilność wpływa na maksymalne zredukowanie obrażeń zadanych przez przeciwnika. Umiejętności techniczne wpływają na szybkość zużywania się sprzętu zamontowanego na statku, a co za tym idzie - wizyty w warsztacie są bardzo rzadkie. Umiejętności handlowe wpływają... a tu niespodzianka – na handel. Im wyżej jest rozwinięta ta umiejętność, tym taniej można kupować towary i drożej je sprzedawać na innych planetach. Charyzma wpływa na to, jak jesteśmy odbierani przez rządy planet oraz przez innych pilotów statków. Natomiast dzięki umiejętności dowodzenia możemy poprosić innych pilotów, aby dołączyli do nas.



Niestety nie można bezpośrednio kontrolować innych pilotów, którzy zechcą do nas dołączyć. Możemy natomiast powiedzieć im o naszych zamiarach: poprosić o wylądowanie na planecie, skok do innego systemu gwiezdnego albo o pomoc w walce z przeciwnikiem w przestrzeni kosmicznej.



Punkty pilota są natomiast potrzebne do awansu dla naszego bohatera. Gdy już uzbiera się odpowiednią ilość punktów, gracz jest wzywany do bazy wojskowej, w której nadawany jest nowy stopień. Pirat będzie wolał napaść na kadeta, niż doświadczonego pilota.

My tu gadu-gadu, a ja jeszcze nie opisałem jak wygląda gra w przestrzeni kosmicznej. W tym trybie mamy do czynienia z klasyczną grą turową. Wybieramy miejsce, do którego ma dotrzeć nasz statek, po czym pojawia się wiadomość o tym, ile dni zajmie podróż. W grze jedna tura jest równa jednemu dniowi. Oczywiście podczas trwania tury może zajść jakieś wydarzenie. A to pirat zażąda od nas wydania jakiegoś towaru lub gotówki, a to statek transportowy poprosi o pomoc w walce przeciwko piratowi albo w systemie pojawią się Dominatorzy. W przypadku niespełnienia żądań pirata zaczyna się walka z nim. Gdy zaczyna przegrywać, proponuje graczowi zazwyczaj jakąś kwotę pieniędzy w zamian za zaprzestanie ataku. Od gracza zależy, czy tę propozycję przyjmie. Jeżeli jednak dostaliśmy zadanie zneutralizowania pirata od jakiegoś rządu, wtedy propozycję wzięcia pieniędzy od niego powinno

się odrzucić ze względu na to, że za niewykonanie zadania stosunki z rządem ulegają ochłodzeniu. W rezultacie można na niektórych planetach być bardzo niemile widzianym.



bgcolor="#748D6D">
















Niektóre systemy słoneczne mogą być okupowane przez Dominatorów. Dominatorzy to rasa inteligentych robotów, z którą – przynajmniej na początku gry – nie można nawiązać kontaktu. Głównym celem w grze jest zniszczenie bądź przekonanie przywódców robotów do przyłączenia się do przymierza. Statki Dominatorów są dużo lepiej uzbrojone od statków pionierów. Na szczęście dzięki bazom wojskowym wiadomo, kiedy jest planowane wyzwolenie konkretnego systemu spod okupacji przeciwnika. Gdy nadchodzi ustalony dzień, do systemu gwiezdnego zajętego przez roboty nadciągają statki wojskowe wszystkich pięciu ras oraz pionierzy. Dzięki temu, że walczy wiele statków przeciwnika, można je dość szybko rozgromić. Po zniszczeniu statku Dominatora można zabrać sprzęt, który po nim pozostał. Ten sprzęt warto zabierać i dostarczać do baz naukowych. Naukowcy bowiem, badając obce przedmioty, dowiadują się skąd Dominatorzy pochodzą i jak ich powstrzymać. Do tego całkiem przyzwoicie płacą za przywieziony sprzęt.

Istnieją trzy grypy Dominatorów: Kelleroidzi, Blazeroidzi oraz Terronidzi. Nazwy poszczególnych stronnictw pochodzą od ich przywódców: Kellera, Blazera i Terrona. Co przy tym ciekawe, te trzy grupy wciąż walczą ze sobą. Jeden z przywódców Dominatorów, Keller, nigdy nie ląduje na planetach. Można go spotkać jedynie w nadprzestrzeni, czyli w czarnych dziurach.



Gdy gracz wleci w czarną dziurę, gra zamienia się w prostą zręcznościówkę w starym, dobrym stylu. Po prostu mkniemy w czasie rzeczywistym naszym stateczkiem kosmicznym po ekranie i strzelamy do statków przeciwnika. Po drodze można znaleźć różnego rodzaju bonusy, takie jak regeneracja życia albo dodatkowy pancerz. Gdy zostaną zniszczone wszystkie statki nieprzyjaciół, gracz jest przenoszony z powrotem do ekranu kosmosu w trybie gry turowej. Ciekawe jest przy tym to, iż bardzo często okazuje się, że jesteśmy w zupełnie innej części galaktyki niż w chwili, gdy do czarnej dziury wlatywaliśmy.



skomentuj
KOMENTARZE NA TEMAT GRY
27.08.2013 | adrianz554 » Szkoda że niektóre kody nie działają.
01.07.2008 | Klemens » Mówisz i masz:) Dzięki za zwrócenie uwagi.
19.06.2008 | Dawid x » Super opis gry. Szkoda tylko że bez kodów:-(
więcej komentarzy dodaj komentarz
RECENZJE CZYTELNIKÓW
ILOŚĆ RECENZJI - ŚREDNIA OCENA - % więcej recenzji dodaj recenzję